بهره برداری از طرح های کشاورزی در ابرکوه

طرح های کشاورزی در سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغی به ابرکوه به بهره برداری رسید.

چندین طرح کشاورزی در سفر برومندی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی به ابرکوه به بهره برداری رسید.

طرح سردخانه زیر صفر و بالای صفر با ظرفیت هفده هزار تن با اشتغالزایی بیست و چهار نفر به طور مستقیم یکی از طرح‌هایی بود که ساخت آن آغاز شد.

برومندی  معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کمبود سردخانه یکی از دغدغه‌های کشاورزان این شهرستان بود و وقتی این طرح به بهره برداری برسد، می‌تواند نقش مهمی درنگهداری محصول وحتی کمک به کیفیت آن ایفا کند.

حاتمی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در آیین بهره برداری از یک واحد گلخانه تابع اقلیم هم در روستای احمدآباد گفت: این گلخانه درزمینی به مساحت چهل و دو هزار متر مربع وهزینه‌ای بیش از پنج میلیارد تومان افتتاح شد.

وی افزود: این واحد تولیدی نیاز به برق و گاز ندارد و هیچ گونه نیازی به انرژی در این گونه گلخانه‌ها نیست و حتی هزینه ساخت آن ومصرف آب هم خیلی کمتر از سایر گلخانه‌ها است و محصولی با کیفیت‌تر تحویل بازار می‌دهد که این خود اهمیت زیادی دارد.

آغاز ساخت یک واحد گلخانه تیپ یک هم در زمینی به مساحت ده هکتار با اشتغالزایی یکصدنفر به طور مستقیم وغیر مستقیم هم درروستای احمدآباد و افتتاح استخر تنظیمی ذخیره آب در مجتمع دامداری شهر مهردشت با حجم پانصد متر مکعب و هزینه پانصد میلیون تومان هم از دیگر برنامه‌ها بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغی همچنین از باغات زردآلوی دهستان فراغه و همچنین طرح‌های هزار هکتار نهال کاری و یکصد و نود هکتار مدیریت روان آب‌های غرب ابرکوه بازدید کرد.

برای افتتاح این طرح ها، حدود نود میلیارد تومان اعتبار هزینه و زمینه اشتغال یکصدوپنجاه نفر هم فراهم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.