در جریان معاملات امروز ۲۳ خرداد؛

بازار سهام با گروه بانکی همراه نشد

کارشناس بازار سرمایه گفت: در کل بازار امروز با وضعیت خوب بانکی‌ها شروع به کار کرد اما سایر بازار با صنعت بانک همراه نشد.

علیرضا روستا کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۰.۲۸ درصدی و ۵,۸۰۴ منفی به عدد ۲,۰۷۵,۴۹۲ رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۰.۳ درصدی و ۲,۰۰۲ واحد کاهش به ۶۷۲,۹۶۸ رسید. حجم امروز معاملات در سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۲۷۱۸ میلیارد تومان بود.

خروج ۴۴۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و خروج ۴۴۶ میلیارد تومان را از سهام و حق تقدم و صندوق سهامی شاهد بودیم.

او همچنین می‌گوید: امروز ۲۳ خرداد ۷۰ درصد بازار یعنی ۵۱۶ نماد منفی و ۳۰ درصد بازار یعنی ۲۲۲ نماد مثبت به پایان معاملات رسیدند. همچنین امروز بیشترین میزان ورود پول به صنعت کاشی و سرامیک با ۲ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول با ۱۱۲ میلیارد تومان از صنعت بانک‌ها بود.

روستا در نهایت بیان کرد: در کل بازار امروز با وضعیت خوب بانکی‌ها شروع به کار کرد اما سایر بازار با صنعت بانک همراه نشد و ترس از خرید قبل از مشخص شدن تیم اقتصادی جدید و دولت جدید در بازار مشهود است.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار