آغاز عملیات مرمت کانال سرخه حصار

مدیرعامل شرکت خاکریزآب، از آغاز عملیات مرمت کانال سرخه حصار جنوبی به طول ۱۲۸۰ متر در محدوده منطقه ۲۰ شهرداری تهران خبر داد.

حمید نجاری اصل مدیرعامل شرکت خاکریز آب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره پروژه مرمت کانال سرخه‌حصار جنوبی گفت: عملیات مربوط به این پروژه در قالب ۲ جبهه کاری در دستور کار شرکت خاکریزآب قرار گرفته است. جبهه کاری اول در منطقه ۱۵ شهرداری تهران و جبهه کاری دوم که اخیرا آغاز شده، در محدوده منطقه ۲۰ توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله نگهداشت درخصوص شبکه گسترده جمع‌آوری آب‌های سطحی پایتخت، افزود: بخش جنوبی پروژه واقع در منطقه ۲۰ تهران به طول ۱۲۸۰ متر در انتهای بزرگراه امام علی (ع) حد فاصل ایستگاه معدن تا پل شهدای فاطمیون واقع شده و هدف از اجرای آن «مرمت کف و دیواره‌های کانال» به منظور پایش و عبوردهی مناسب سیلاب‌های فصلی است.

نجاری اصل اجرای این پروژه را با توجه به فرسودگی کف و بخش‌هایی از دیواره‌های کانال سرخه‌حصار جنوبی طی سنوات گذشته ضروری خواند و گفت: انحراف آب به منظور خشک شدن کف مقطع اجرایی مورد نظر، لجن‌برداری به عمق بیش از یک متر تا رسیدن به بستر مناسب، خشکه چینی کف و اجرای بتن مسلح از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در این پروژه است. ترمیم دیوار‌های فرسوده نیز می‌بایست ضمن اجرای آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن ریزی بخش‌های آسیب‌دیده انجام شود.

 مدیرعامل شرکت خاکریزآب گفت: پروژه مرمت کانال سرخه حصار در محدوده منطقه ۲۰ شهرداری تهران یک سال به طول می‌انجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار