پاکسازی کانال‌های آبهای سطحی در عمق ۴۰ متری زمین

معاون شهردار منطقه ۶ گفت: اقداماتی مانند بهسازی و مرمت کانال‌های آبهای‌سطحی، قنوات و مسیل‌ها که جزو پروژه‌های زیرزمینی است، پهنه مرکزی تهران را درگیر خود کرده است.

حسن اختر دانش، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اداره مسیل‌ها و قنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست ، یکی از امور حساس و کلیدی شهر را بر عهده دارد که آن بازدید و رصد میدانی حوضچه‌های آبگیر، مسیل‌ها و کانال‌های آب‌های سطحی در اعماق بین ۱۰ تا ۴۵ متری سطح زمین است و به همین منظور کارگران این اداره در اکیپ‌های ۱۰ تا ۱۵ نفری با توجه به مساحت و حجم کار در کانال‌ها و قنوات برای ساعت‌ها در عمق زمین مستقر می‌شوند تا عملیات بهسازی، مرمت و بازسازی جداره و دیواره‌ها، بازکردن مسیر آب‌های سطحی و حتی بیرون کشیدن انواع زباله و آشغال به بیرون از محوطه را به انجام برسانند. این قبیل کار‌ها بسیار سخت و نفسگیر است و بیان گوشه‌ای از این لحظه‌های پر التهاب و اضطراب برای شهروندان کمک می‌کند تا برخی مردم و کسبه رفتار‌های غلط و اشتباه خود را در زمینه رهاسازی انواع زباله درانهار و کانال‌های‌آب نزدیک محل زندگی و محل کسب خود را اصلاح کنند تا مردان خدمتگزار شهر اینقدر به زحمت نیفتند و جانشان محفوظ بماند.

وی گفت: یکسری از طرح‌ها و پروژه‌ها دراداره امور شهر وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده و به اصطلاح خادمان و زحمتکشان گمنامی دارد که کمتر بین شهروندان شناخته شده اند. این افراد زحمتکش برای انجام ماموریت خود در مسیر آبراه‌ها، کانال‌ها و قنوات که ویژگی‌های خاص خود را دارند، مجبورند ساعت‌ها باقی بمانند تا کار بهسازی و مرمت این مسیل‌ها را به پایان برسانند.

اختردانش اضافه کرد: انجام هر نوع فعالیتی در زیر زمین شرایط و امکانات ویژه‌ای را می‌طلبد، کارگرانی که در اعماق زمین فعالیت می‌کنند در معرض انواع بیماری و آلودگی‌اند به همین دلیل به لوازم و تجهیزات ایمنی و سلامتی مجهز هستند که از جمله آن می‌توان به کلاه ایمنی، لباس ویژه کار و چکمه‌های بلندضدآب و نفوذ ناپذیر، دستگاه اکسیژن یکبار مصرف برای زمان بحران، چراغ قوه و ... اشاره کرد که هر کدام کارآیی خودش را حین این ماموریت‌ها دارد. 

برچسب ها: پاکسازی ، عمق زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار