۱۸۹ میلیارد ریال اعتبار صرف آب‌رسانی به بخش کشاورزی گناباد شد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:‌ ۱۸۹ میلیارد و ۶۷۹ میلیون ریال در یک سال گذشته برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی بخش کشاورزی مناطق شهری و روستایی این شهرستان هزینه شد.

اسماعیل قربانی مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: از این میزان، ۱۴۸ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال برای بازسازی ۸۰ رشته قنات،‌ بیش از ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به منظور انجام سه هزار و ۶۷۳ متر عملیات انتقال آب با لوله در مناطق "عمرانی، مارهوک و خانیک" و ۲۸ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال برای اجرای عملیات ۸۰۰ متر سیستم های آبیاری نوین و بقیه صرف ساخت کانال بتنی در روستاهای "قوژد و بیمرغ" شد.

او مبارزه با سن غلات و جوندگان آسیب رسان به محصولات کشاورزی در سطح ۹ هزار و ۸۱۶ هکتار،‌ اجرای طرح افزایش تولید جو آبی با محوریت ارقام جدید، توسعه مکانیزاسیون در سطح ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار،‌ طرح افزایش تولید گندم با محوریت ارقام جدید و توسعه مکانیزاسیون در سطح ۸۸۵ هکتار،‌جذب سه هزار تن کودیارانه ای شامل "اوره، فسفاته و پتاسه"، توزیع و ترویج ۱۵ تن بذر "تریتیکاله" به عنوان یک منبع تغذیه دام با عملکرد و سازگاری مناسب را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد طی همین مدت برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد ادامه داد:‌ ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و دامی این شهرستان در یک سال اخیر تخصیص یافت و ۵۲ متقاضی برای خرید انواع تراکتور به مسوولان ذیربط معرفی شدند.

قربانی، ساماندهی، هویت بخشی و پلاک گذاری ماشینهای خودگردان بخش کشاورزی و شماره گذاری ۸۵۰ دستگاه تراکتور، صدور ۴۱ مورد موافقت اولیه و پروانه تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی،‌ ساخت سامانه آبگیر باران و کاشت نهال سماق در زمینهای شیب‌دار با مساحت ۱۲ و نیم هکتار و با اعتباری افزون بر سه میلیارد ریال،‌ توسعه بیش از ۱۱۰ هکتار مزارع آرمانی زعفران،‌ باغ‌های گل محمدی،‌ سماق، گلخانه های آلوئه ورا و سبزی و صیفی و تغذیه و اصلاح سیستم کشت ۳۰۰ هکتار از باغها را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی گناباد دانست.

او از ۸۶ مورد جمع آوری ساخت و سازها و جلوگیری از احداث بنای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان گناباد در یک سال گذشته (هفته جهاد کشاورزی سال گذشته تاکنون)‌ خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد تاکید کرد: بر روند جوجه ریزی واحدهای مرغداری گوشتی گناباد با ظرفیت هفت میلیون و ۳۳۸ هزار قطعه و پنچ واحد مرغ داری مرغ تخم گذار با ظرفیت ۹۹ هزار و ۶۰۰ قطعه در همین مدت ۳۷۷ مورد نظارت صورت گرفته است.

قربانی اظهار کرد: ۸۰ دامدار سبک و سنگین گناباد نیز برای خرید در مجموع ۲ هزار تن جو مدت دار ۶ ماهه به شرکت پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.