بیش از ۳۱ هزار کلاس درس در دولت شهید جمهور ساخته شدند

رضا مراد صحرایی گفت: در دولت شهید جمهور، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران اظهار کرد: موضوع مدرسه‌سازی جلوه‌ای از مشارکت مردم در ساخت آینده ایران است.

وی با بیان اینکه در دولت شهید جمهور، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد، افزود: در دولت شهید جمهور بیش از ۳۱ هزار کلاس درس ساخته شد.

صحرایی ادامه داد: رئیس جمهور شهید در ایجاد بستر مشارکت مردم و خیرین فرهنگ سازی کرد و اخلاق را به سیاست بازگرداند.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی در مدارس کشور شکل می‌گیرند، گفت: زیربنای توسعه کشور تربیت منابع انسانی کارآمد، متخصص و متعهد است و باید با افزایش فضای آموزشی، زمینه افزایش نیرو‌های انسانی کارآمد را مهیا کنیم و خیرین مدرسه‌ساز در این فرایند مهم نقش چشمگیری دارند.

وی با تأکید بر تأثیرات فرهنگی اقدامات خیرین مدرسه‌ساز افزود: خیرین با ساخت مدارس علاوه بر اینکه سازه مدارس را بنا می‌کنند با گذشت از اموال خود و تأسیس مدرسه در واقع فرهنگ انفاق، از خودگذشتگی و کار خیر را نیز در جامعه بنا کرده‌اند و این کار در تفکر دانش‌آموزان اثرگذار خواهد بود.

کریمیان با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس خیرساز با کار خیر آشنا می‌شوند افزود: از فرآیند این اقدامات خیر هم دانش‌آموزان و هم جامعه به واسطه نهادینه شدن این فرهنگ بهره می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان مدرسه خیرساز بزرگ‌ترین درس اخلاقی را از خیرین می‌آموزند، گفت: امیدواریم در آینده تمام دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان این مدرسه، افتخار آفرینان ایران اسلامی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز با اشاعه عملی فرهنگ نیکوکاری در جایگاه ارزشمندی هستند که خلق ماندگارترین کار‌های نیک از جلوه‌های اثرگذار آنان در جامعه است.

وی اظهار کرد: وقتی یک خیّر مال خود را وقف توسعه و پیشرفت فضای آموزشی می‌کند، قبل از بنای یک فضای آموزشی، فرهنگ خیررسانی را بنا کرده است و این اقدام ارزشمند تأثیرات فراوانی بر فرهنگیان، جامعه دانش‌آموزان و اولیا دارد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار