وزیر خارجه آمریکا بهترین راهکار برای آزادی اسرای صهیونیست را استقرار صلح در غزه دانست.

گرچه مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی در ماه‌های نخست جنگ با کمک میانجیگران قطری و مصری منجر به آزادی بیش از یکصد اسیر صهیونیست در بند حماس شد، اما با پافشاری مقامات تل آویو بر استفاده از گزینه نظامی، مذاکرات برای تبادل اسرا با شکست مواجه شد؛ موضوعی که با نارضایتی داخلی در سرزمین‌های اشغالی و ناامیدی آمریکا همراه بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بهترین راهکار برای حل و فصل مشکل اسرای صهیونیست در بند حماس را رسیدن به توافق صلح دانست. 

وزیر خارجه آمریکا که در حال ترک قاهره بود در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون گزارش ان بی سی نیوز، گفت: بهترین و موثرترین راهکار برای آنکه همه اسرا از جمله اسرای آمریکایی به خانه‌های خود بازگردند پذیرش پیشنهاد صلح مطرح شده از سوی بایدن است. این امر تنها از طریق توافق صلح که اکنون بر روی میز قرار دارد میسر است. 

مقامات آگاه آمریکایی در گفتگو با ان بی سی نیوز اعلام کردند که واشنگتن در نظر دارد در صورتی که مذاکرات صلح میان حماس و رژیم صهیونیستی با شکست همراه شد خود به طور یکجانبه با حماس برای آزادی ۵ اسیر صهیونیست – آمریکایی با این جنبش به مذاکره بپردازد. 

۴ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، تاکید کردند: هنوز مشخص نیست که آمریکا چه چیزی به حماس در ازای آزادی این ۵ اسیر پیشنهاد خواهد کرد. همچنین واشنگتن امیدوار است اجساد ۳ صهیونیست – آمریکایی که در حادثه هفتم اکتبر جان باخته اند را نیز از حماس تحویل بگیرد. 

ان بی سی نیوز می‌گوید: هرگونه گفتگوی مستقیم میان آمریکا و حماس از طریق میانجیگران قطری و بدون مشارکت اسراییل انجام خواهد شد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
دلقک شالیزاز
خوب همین چرند را چند ماه پیش نشخوار میکردی
حالا که شکست مفتضحانه ای خوردی
اینو میگویی .میخواستی به هر قیمتی ...نسل کشی و
جنایت جنگی و با کمک کشورهای استعماری
پیروز بر 2 میلیون مردم مظلوم تحت محاصره شوی که
دست از پا درازتر باختی و باعث مهاجرت معکوس از سرزمینهای اشغالی شدید
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۷:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ببینید در کجای تاریخ ایستادن که باید به اسراییل هم التماس کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
آش اینقدر شور شده که صدای آشپزام دراومده
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۲:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
این بیشرفها سه قطع نامه وتو کرده‌اند حالا دم از صلح وآتش بس میزنند حتما برای آنهم به سود اسرائیل یک نقشه ای دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
کسانی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند بزرگ‌ترین شریک جُرم در نسل‌کشی مردم فلسطین هستند کسانی که خود را به عنوان دموکراسی‌های بزرگ معرفی می کنند و کسانی که از حقوق بشر دفاع می کنند امروز بزرگترین شریک جرم در نسل‌کشی مردم فلسطین هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
بعد از گذشت 8 ماه، بمباران، کشتار و قتل عام بیش از 37 هزار نفر در جنگ نوارغزه شورای امنیت ناتوان و عاجز امروز درباره قطعنامه آتش‌بس در غزه رأی‌گیری می‌کند شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار در مورد جنگ اسرائیل و غزه متهم است و نه مدعی
۲۱:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار خودش از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون عامل اصلی جنگ در نوار غزه است و هم شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه بوده است.
آمریکا جنایتکار در مورد جنگ اسرائیل و غزه متهم است و نه مدعی
آخرین اخبار