مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: دانشگاه علوم پزشکی در برخی مراکز درمانی خدمات رایگان به بیماران خاص ارائه می‌دهد که این مراکز باید به مردم اطلاع رسانی شود.

محمد خورشیدی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در جلسه احصا مسائل و رفع مشکلات بیماران خاص گفت: دولت سیزدهم مسئله عدالت‌محوری در حوزه درمان را در دستور کار قرار داده و تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه رقم خورده است. 

وی افزود: یکی از نگرانی‌های حوزه درمان مسئله بیماران خاص و هزینه بالای درمان آنها بود که در دولت سیزدهم بسته‌های خدماتی- حمایتی توسط بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت تهیه شد که هم اکنون به صورت رایگان و گاهی با هزینه حداقلی در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد. 

خورشیدی اظهار کرد: علی‌رغم اقدامات صورت گرفته، تشکل‌های فعال در این حوزه اطلاعات کاملی در خصوص خدمات ندارند بنابراین بیمه سلامت موظف است که بسته‌های خدماتی و حمایتی قابل ارائه خود را به تشکل‌های تخصصی اعلام کند که به واسطه آن‌ها بیماران نیز آگاهی پیدا کنند. 

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز در برخی مراکز درمانی خدمات رایگان به این بیماران ارائه می‌دهد که این مراکز نیز باید توسط دانشگاه به مردم اطلاع رسانی شود، آنچه مشخص است تاکنون اطلاعات در خصوص خدمات رایگان و کم هزینه به صورت کامل به اطلاع مخاطبین هدف نرسیده است و در این میان انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط نقش مهمی برعهده دارند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.