اتاق رصد وضعیت جمعیت به منظور انتشار وقایع حیاتی در ۵۰ شاخص جمعیتی در سازمان ثبت احوال استان سمنان افتتاح شد.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه نخستین نسخه این آماردر نرم افزار TABLO قابل مشاهده است گفت: محققان، پژوهشگران، کارشناسان آمار و علوم اجتماعی و دیگر متخصصان می‌توانند آمار ثبت وقایع حیاتی درج شده در را دراین اتاق با هماهنگی پایگاه ثبت احوال استان سمنان مشاهده کنند.

عباس قندالی از ثبت ۵۰ شاخص آماری در اتاق رصد وضعیت جمعیت خبرداد و افزود: آمار مربوط به ولادت، فوت، طلاق و ازدواج و مقایسه آن با سایر استان‌ها در پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال در دسترس عموم است.

وی با اشاره به ولادت شش هزار و ۹۰۷ نوزاد در سال گذشته از کاهش یک دهم درصدی آمار ولادت در استان نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: این آمار با توجه به کاهش منفی ۵ درصدی آمار ولادت در سال ۹۹ نشان دهنده کاهش شیب تند آمار ولادت در استان است.

شوشتری معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار سمنان هم با اشاره به نقش آماردربرنامه ریزی و تحقق اهداف کلان مورد نظراز جمله وضع جوانی جمعیت گفت: بهره برداری از اتاق رصد وضعیت جمعیت نوعی اقدام مدیریتی ارزنده از سوی سازمان ثبت احوال کشور است و با تبدیل داده‌های خام به داده‌های فرآوری شده وبهره گیری از هوش مصنوعی در تحیل و فراوری داده‌ها می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار