فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:پنج نفر از عوامل آتش سوزی‌های اخیر در سطح جنگل‌ها و مراتع استان بازداشت شدند.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب گفت: این افراد عامل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان کهگیلویه و چند نقطه دیگر در استان بوده اند.
 
 وی بیان کرد: متخلفان دستگیر شده با آتش زدن پسماند مزارع یا اقدام‌های دیگر باعث روشن شدن شعله‌های آتش در عرصه‌های طبیعی یا مزارع استان شده بودند.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه متخلفان دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شده اند تصریح کرد: این افراد براساس میزان خسارت ایجاد شده در عرصه‌های طبیعی به حبس و جریمه‌های نقدی محکوم می‌شوند. وی تاکید کرد: آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی شهرستان کهگیلویه به ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی منطقه آب نارون خسارت سطحی وارد کرد.
 
جانی نسب با بیان اینکه براساس ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع آتش زدن نباتات در مزارع و باغستان داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگلبانی ممنوع است تاکید کرد: در صورتی که در نتیجه کوتاهی افراد حریق در جنگل ایجاد شود مرتکب به حبس تأدیبی از ۲ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
 
وی ادامه داد همچنین براساس ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع هر فردی در جنگل به صورت عمدی آتش سوزی ایجاد کند به حبس از سه تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.
 
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش سوزی در عرصه‌های کهگیلویه وبویراحمد مراتب را به شماره‌های تماس رایگان ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.