مدیرکل محیط‌زیست قم گفت: آلودگی‌های ناشی از فاضلاب، نابسامانی در حوزه پسماند و بازیافت صنایع آلاینده مانند سرب و باتری و کمبود بارش از چالش‌های مهم زیست‌محیطی استان قم است.

محمدحسین بازگیر روز دوشنبه به مناسبت هفته محیط‌زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد)، با اشاره به اینکه بارگزاری بی‌ضابطه صنایع سربی و بازیافت باتری در این استان مشکل آفرین است، گفت: در فرایند بازیافت این محصولات، پسماند‌های تولیدی می‌شود که به‌شدت برای محیط‌زیست خطرناک است.

مدیرکل محیط‌زیست قم  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهاشدگی زباله‌های ساختمانی و ... در حاشیه راه‌های استان، گفت: رهاکردن این زباله‌ها در حریم جاده‌ها و اراضی ملی یک اقدام غیرقانونی است.

او ادامه داد: همچنین مدیریت پسماند‌های صنعتی و کشاورزی بر عهده واحد‌های تولیدی و صنعتی است و نظارت مستمری بر نحوه بازیافت یا مدیریت آنها توسط محیط‌زیست استان انجام می‌گیرد.

بازگیر گفت:‌هم اینک وضعیت رهاشدگی زباله‌های پلاستیکی و پسماند‌های ساختمانی در حریم جاده و اراضی ملی وضعیت قابل‌قبولی ندارد.

مدیرکل محیط‌زیست قم  با اشاره به واردشدن روزانه ۷۰۰ تن زباله به سایت البرز، افزود: از این میان حدود ۶۰ درصد زباله‌ها بازیافت می‌شود و بخش دیگری از آن دفن می‌گردد.

بازگیر اظهار امیدواری کرد با تصویب قریب‌الوقوع طرح جامع مدیریت پسماند در سطح ملی شاهد بهبود وضعیت مدیریت زباله‌ها در سطح شهر و سایت‌های دفن باشیم.

از ۱۶ تا ۲۲ خرداد به‌عنوان هفته محیط‌زیست نام‌گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار