شروع برداشت زردآلو و گوجه‌سبز از باغ‌های نی‌ریز

مدیر جهاد کشاورزی نی‌ریز از آغاز برداشت زردآلو از ۲۸۰ هکتار باغ‌های این شهرستان خبرداد.

علیرضا بصیری گفت: برداشت این محصول در شهرستان نی ریز از نیمه دوم خرداد‌ماه شروع شده است و تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

او تصریح‌کرد: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان عمدتا در بخش پشتکوه است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ تن زردآلو برداشت شود که به دلیل سرمازدگی، کاهش ۹۰ درصدی تولید را شاهد هستیم.

بصیری با بیان اینکه فلکه ای، تخم گردی، شدو، خیاری و محلی از ارقام کشت شده این محصول در نی‌ریز به شمار می‌آید؛ افزود: زردآلوی تولیدی این شهرستان به‌دلیل شرایط جوی منطقه از رنگ و طعم خاصی برخوردار و مورد توجه خریداران است.

 برداشت گوجه‌سبز از باغ‌های نی‌ریز

مدیرجهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز از برداشت گوجه‌سبز از سطح چهار هکتار باغ‌های شهرستان خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود؛ امسال تا پایان خردادماه حدود ده تن محصول، برداشت و روانه بازار شود.

او با بیان اینکه برغانی، رقم درختان گوجه سبز است؛ افزود: غالب گوجه سبز‌های شهرستان در بخش پشتکوه تولید و به‌صورت تازه‌خوری به بازار عرضه می‌شود.

بصیری تصریح‌کرد: گوجه‌سبز به آلوی وحشی سبز رنگ معروف است؛ این میوه دارای مقدار زیادی از پروتئین، چربی (روغن)، انواع کربوهیدرات‌ها و نمک‌های معدنی است و اسید‌های ارگانیک سبز آن شامل اسید سیتریک، اسید مالیک، تانیک، اسیدبنزوئیک و اسید تاتاریک می‌باشد و طرفداران زیادی به ویژه بین کودکان و نوجوانان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.