حمایت کمیته امداد کرمان از ۵۲۵۳ طرح در حوزه فرش و صنایع دستی

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از حمایت این نهاد از ۵ هزارو ۲۵۳ طرح فعال در حوزه صنایع دستی و فرش و گلیم خبر داد.

ناصر عسکری نژاد با گرامیداشت روز صنایع دستی و روز ملی فرش به اهمیت توسعه مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی و تاثیر آن در اقتصاد و فرهنگ کشور اشاره کرد و گفت: طرح‌های صنایع دستی در محیط خانه و کارگاه‌های کوچک قابل اجرا هستند و به عنوان طرح‌های زودبازده منجر به ایجاد ارزش افزوده می‌شوند و بر همین اساس به اقتصاد خانواده‌ها و تولید ناخالص ملی کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد استان کرمان از ۵ هزارو۲۵۳ طرح فعال در حوزه فرش و گلیم و صنایع دستی، تصریح کرد: ۳هزارو۳۲۹ طرح از این تعداد طرح در حوزه فرش و گلیم و مابقی در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند. 

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به حمایت‌های مختلف کمیته امداد از تولیدات صنایع دستی مددجویان اشاره کرد و افزود: در مرحله اول بعد از شناسایی افراد مستعد در زمینه صنایع دستی آموزش‌های لازم با هماهنگی سازمان‌های صنایع دستی، گردشگری و فنی و حرفه‌ای به مددجویان مستعد ارائه می‌شود که این آموزش‌ها با هزینه این نهاد صورت می‌گیرد تا مددجویان بتوانند از مهارت‌های لازم برخوردار شوند.

عسکری نژاد به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان در زمینه صنایع دستی و فرش و گلیم نیز اشاره و بیان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی در بخش صنایع دستی ضرورت اتصال به بازار‌ها و شبکه‌های فروش است که برای حل این مشکل از طریق ایجاد نمایشگاه ها، فروشگاه‌های منطقه‌ای، فصلی و کشوری سعی شده است تولیدات مددجویان را به فروش برسانیم.

 وی با تاکید بر اینکه قالی‌بافی در استان یکی از مزیت‌های اصلی محسوب می‌شود، بیان کرد: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص‌های تولید فرش از جمله به فرش‌بافی، شناسنامه‌دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه ویژه برای مددجویان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تمرکز روی تهیه مواد اولیه است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: پارسال ۳ هزارو۳۲۹ تخته فرش به متراژ۲۹ هزار و ۹۶۱ متر مربع با کمک مددجویان کمیته امداد استان کرمان تولید و روانه بازار فروش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار