رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت:مردم به مناسبت عید سعید قربان از ذبح دام در معابر عمومی، خیابان‌ها و منازل خودداری کنند.

محمد مقامی گفت:به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، مردم باید گوشت به مدت ۲۴ ساعت و آلایش‌های خوراکی دام قربانی از جمله دل و جگر را به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس اقدام به قطعه منجمد کردن و یا طبخ کنند.

 

وی افزود:برای خرید دام حتما" به میدان دام تحت نظارت دامپزشکی واقع در جاده سرچشمه جنب کشت و صنعت مراجعه و از خرید دام زنده از معابر عمومی، خیابان‌ها و افراد مجاز خودداری کنند.

مقامی بیان کرد:روز عید سعید قربان دو اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی در شهرستان مستقر هستند و همشهریان می‌توانند با شماره تب کریمه کنگو در کمین است. 

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت:با توجه به مهیا بودن شرایط بهداشتی ذبح دام و بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی در کشتارگاه دام در روز عید سعید قربا ن، از ذبح دام در معابر عمومی. خیابان ها و منازل خودداری کنند.

وی افزود:برای خرید دام حتما" به میدان دام تحت نظارت دامپزشکی واقع در جاده سرچشمه جنب کشت و صنعت مراجعه و از خرید دام زنده از معابر عمومی، خیابان ها و افراد مجاز خودداری کنند.

 

مقامی بیان داشت:روز عید سعید قربان دو اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی در شهرستان مستقر هستند و همشهریان می توانند با شماره ۳۴۳۲۲۰۶۳ تماس حاصل کنند.

برچسب ها: دامپزشکی ، کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار