وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد اگر نتانیاهو توافقی غیرقانونی به کابینه بیاورد که امنیت اسرائیل را به خطر بیندازد، من از آن حمایت نخواهم کرد.

 «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کرد: در حال حاضر هیچگونه توافقی درخصوص تبادل اسرا با حماس مطرح نیست.

بن‌گویر طی یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: من خیلی واضح و آشکارا گفتم که اگر آنها پرچم سفید را بالا برده و با توافقی غیرقانونی موافقت کنند که امنیت مردم اسرائیل را به خطر بیندازند، من از این توافق حمایت نخواهم کرد.

وی اظهار داشت: من بسیار خوشحالم که اکنون در چنین وضعیتی قرار نداریم، هیچگونه توافق غیر قانونی در دستورکار ما قرار ندارد، فعلا تحریمی اعمال نمی‌کنم و هر آنچه در این باره برنامه‌ریزی کرده‌ام را تا زمان مناسب پیش خود نگه خواهم داشت.

این وزیر تندرو کابینه نتانیاهو تصریح کرد: اگر خدای نکرده، نخست‌وزیر توافقی غیر قانونی را به کابینه بیاورد، من بخشی از این توافق نخواهم بود، من اصراری به ماندن در این پست ندارم، من اینجا هستم تا مردم اسرائیل را نجات دهم و برای آنها تلاش کنم.

بن‌گویر در پایان مدعی شد:اگر آنها پیشتر به حرف‌های من گوش داده بودند، سناریوی ۷ اکتبر به شکلی متفاوت و به سود ما رقم می‌خورد.

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا پیش از این یک طرح برای آتش‌بس در غزه پیشنهاد کرده بود که شامل سه مرحله است. اول، «توقف کامل تبادل آتش» بین دو طرف. دوم، عقب‌نشینی نیرو‌های اسرائیلی از همه مناطق مسکونی در نوار غزه و سوم آزادسازی تعدادی از اُسرا از جمله زنان و سالخوردگان و مجروحان در مقابل آزادسازی صد‌ها اسیر فلسطینی.

در این خصوص جنبش «حماس»، شنبه ۱۲ خرداد، به پیشنهاد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در مورد آتش‌بس در نوار غزه واکنش نشان داد و اعلام کرد: به سخنرانی جو بایدن درباره برقرای آتش‌بس در غره با دید مثبت می‌نگریم. 

در مقابل، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است جنگ علیه غزه تا تحقق همه اهداف اعلام شده، پایان نخواهد یافت.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۷:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
امان از این قوم متعصب و لج باز که با استفاده از احساساتی دینی و قومی ملتی که ۲۰۰۰ سال پیش هویت ملی و فرهنگی خود را از دست داده زورزورکی در حال احیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
به امید نابودی کامل این روانیهای کودک کش صهیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
خاک بر سرتت .فالانژ
با ازادی کردن 4 صهیونیست توهم زدی در
مقابل کشتار بیش از 279 نفر
باعث شدی .دور تا دور کاخ سفید .طرفداران فلسیطین
پرچم خط قرمز که چند کیلومتر بود .حمل کنند
چه فایده ای برایت داشت .عجوز و سالخورده و کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
مرگ براسرائیل اسقاطیل مرگ ولعن ونفرین براسراییل خدا لعنت کنه استکبارجهانی را
ایخدا بحق امام زمان مردم مظلوم غزه رانجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
کشتن مردم فلسطین تداعی قصه ضحاک ماردوش هست. هر وقت اسرائیل دست از کشتار برمیدارد با تکرار پیروزی طوفان الشیطان نتانیاهو را وادار به ادامه کشتار میکنند. پوتین از اجرای این فرمان و تحریک مارها تقدیر کرده و آن را آغازگر چند قطبی در دنیا نامگذاری کرده. این قصه نیست این پیش گویی تاریخ از ظهور شیاطین در میان انسانهاست که قسم یاد کرده بر نابودی انسانها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
کاش یک مجاهد ویک مرد پیدا میشد. این صهیونیست بی شرف و زبون نفهم و نژاد پرست به درک واصل می‌کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
بن گوین خاک دو دستی توی سرت خون آشام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
خدا شرت را بکند
آخرین اخبار