جلالی:

تذهیب تجلی تبدیل هیچ به همه چیز است

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تذهیب تجلی تبدیل هیچ به همه چیز و تجلی زیبا سازی و زیباخواهی روحیه ایرانی است.

مریم جلالی در حاشیه مراسم رونمایی از آثار نسخ خطی تذهیب موزه ملی ایران و موزه سعدآباد در موزه پارس (عمارت کلاه فرنگی) با بیان اینکه آنچه که میراث فرهنگی امروز ما محسوب می‌شود و اکنون در موزه‌ها قرار دارد، صنایع دستی دیروز ما تلقی می‌شود، افزود: بنابراین صنایع دستی امروز ما میراث فرهنگی فردایی است که ما به آن تعهد داریم.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نمایش این آثار برای الهام گیری هنرمندان کمک کننده است که ببینند در یک دوره‌ای چه رنگ، طرح و زاویه‌ای شکل گرفته و بتوانند با تداعی معانی، آنها را منتقل کنند.

جلالی با تصریح بر اینکه جوشش تاریخی تذهیب با کوشش دانش امروز می‌تواند تبدیل به یک جریان فرهنگی شود و قصد ما از جریان سازی فرهنگی همین است که در حوزه محصول، مخاطب و هنر و هم سازماندهی برای گردشگران، تولید روایت شود افزود: امروز خیرین میراث فرهنگی نشان دادند که صنایع دستی همیشه دست مایه‌ای برای خیر مطلقی است که با فروش و آموزش و نمایش محقق می‌شود.

همزمان با روز جهانی صنایع دستی مراسم رونمایی از آثار نسخ خطی تذهیب موزه ملی ایران و موزه سعدآباد در موزه پارس شیراز با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و هیات همراه برگزار شد؛ بنابراین گزارش ۱۲ اثر تذهیب از موزه ملی ایران و ۱۱ اثر تذهیب دیگر هم از کاخ موزه سعدآباد به شیراز منتقل شده و هم اکنون در موزه پارس در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.