کارگاه کشوری ایمن سازی و بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن در تبریز آغاز به کار کرد.

در این کارگاه دو روزه ۱۱۰ نفر از کارشناسان برنامه ایمن سازی معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور برنامه‌ها و چالش‌ها و مشکلات فراروی واکسیناسیون، بیماری‌های قابل پیشگیری و نظام‌های مراقبت را بررسی می‌کنند.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در این کارگاه با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون در کشور از سال ۱۳۶۳ گفت: در ۴۰ سال گذشته، پوشش واکسیناسیون در ایران از ۳۵ درصد به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.

دکتر زهرایی از واکسیناسیون به عنوان موثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای ارتقای سلامت کودکان در دنیا یاد کرد و افزود: اجرای برنامه واکسیناسیون موجب کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر در کودکان زیر ۵ سال شده است.

وی با بیان اینکه کشورمان از نظر پوشش واکسیناسیون در مقایسه با بیشتر کشور‌های توسعه یافته وضعیت بسیار بهتری دارد و برنامه ایمن سازی را به صورت عادلانه در همه مناطق اجرا کرده است در عین حال تصریح کرد: در برنامه توسعه ایمن سازی با وجود موفقیت‌ها با چالش‌های زیادی هم مواجهیم.

وی از اجرای برنامه ایمن سازی با دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک برای کودکان در ۷ استان کشور به صورت آزمایشی خبر داد و افزود: این واکسیناسیون در آینده نزدیک در همه استان‌های کشور انجام میشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.