معاون وزیر عراق مطرح کرد

پایانه‌های مرزی عراق آماده مراسم اربعین؛ روادیدهای ایران قابل قبول است

معاون وزیر عراق گفت: پایانه‌های مرزی این کشور برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی و استقبال از زائران به‌روزرسانی و آماده‌سازی شده است.

سرلشکر لواء ریاض الخیگانی یکشنبه در نشست هم اندیشی مقامات ایران و عراق به منظور هماهنگی‌های مراسم اربعین حسینی که در مرز شیب عراق (مجاورت مرز چذابه) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور فقید و همران وی، بیان کرد: تلاش می شود با همکاری و تعامل بین دولت های ایران و عراق، مشکلات احتمالی در برگزاری این مراسم معنوی را رفع کرد.

وی ضمن ابراز آمادگی کشور عراق برای میزبانی از زائران حسینی گفت: مشکلات زیرساختی که در عراق برای برگزاری این مراسم وجود دارد توسط مسئولان محلی رفع خواهد شد.

الخیگانی ادامه داد: همچون سال گذشته لازم است که کارگروه ویژه‌ای برای هماهنگی هر چه بیشتر عراق و ایران در برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی تشکیل شود.

معاون وزیر کشور عراق ادامه داد: روادیدهای اربعینی که ایران برای زائران صادر می‌کند همچون سال‌های گذشته از سوی کشور عراق قابل قبول است.

در ادامه این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد اظهار کرد: برگزاری مراسم اربعین حسینی عامل وحدت بین ۲ ملت دوست و برادر ایران و عراق است.

محمد کاظم آل صادق بیان کرد: مرز چذابه تنها مرز تردد اتباع بیگانه است؛ به همین دلیل انتظار می‌رود حساسیت و هماهنگی بیشتری در این مرز برای تسهیل در تردد زائران وجود داشته باشد.

فرماندار دشت آزادگان نیز در ادامه این نشست اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف و برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی و هماهنگی بیشتر بین ۲ کشور لازم است که نمایندگان ویژه‌ای از ۲ منطقه برای رسیدگی امور معرفی شوند.

رستم عیدی‌پور افزود: استان خوزستان و کشور ایران همچون سال‌های گذشته از تمام توان و امکانات برای رفاه حال زائران استفاده خواهد کرد و از کشور عراق نیز انتظار می‌رود همچون سال‌های گذشته در این مسیر همراهی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
السلام‌ علیک یا ابا عبدالله الحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
یه گشت ارشاد برای هیاتها بذارین هرسال متراژ طبلشون اضافه میشه همسایه ها چه گناهی کردند؟
اول اخطارشون بدین بعد هرکی گوش نداد میلیونی جریمشون کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
دعا کنید من زیارت آقا نصیبم بشه چندین ساله دعا می کنم و دوست دارم برم کربلا ولی نمی توانم هرکس رفت دعا کند
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی
۱۴:۰۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
مرز مهران تا کربلا و نجف شاید به دویست سیصد کیلومتر نرسد چقدر دو کشور شیعه و نفت‌خیز و مسلمان بی عرضه اند
مسیری چند بانده و هموار که زایران می‌توانستند حتی در یک روز به زیارت بروند و برگردند
آخرین اخبار