رئیس دامپزشکی اردکان گفت: عرضه گوشت چرخی از قبل آماده در قصابی‌ها ممنوع است.

 طاهره عظیم پور رئیس دامپزشکی اردکان گفت: عرضه گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده در قصابی‌ها ممنوع است و گوشت چرخ کرده  فقط در حضور مشتری و با رعایت ضوابط بهداشتی تهیه شده و یا در بسته‌بندی‌های دارای برچسب معتبر در معرض فروش قرار گیرد.

او، از شهروندان خواست: حتی المکان گوشت چرخ کرده را بصورت تازه تهیه نمایند و در صورت نیاز باید از گوشت چرخ کرده بسته بندی شده مناسب که سالم و دست نخورده باشد و هیچ گونه تغییر رنگ غیر طبیعی و بوی نامطبوع مانند ترشیدگی و تعفن در آن مشاهده نگردد و تحت نظارت دامپزشکی با تاریخ تولید، انقضاء، کد پروانه بهره برداری از دامپزشکی و در فروشگاه‌های معتبر و مجاز عرضه می‌شود تهیه گردد.

او خاطر نشان کرد که رنگ گوشت چرخ کرده تازه یا منجمد باید به رنگ طبیعی گوشت دام مورد نظر بوده ودر داخل بسته بندی آب یا خونابه وجود نداشته باشد.

عظیم پور، در خصوص زمان ماندگاری گوشت چرخ کرده، تصریح کرد: گوشت چرخ کرده تازه به مدت ۲ روز در دمای ۴ درجه سانتی گراد و به صورت منجمد در دمای ۱۸- درجه سانتی گراد به مدت سه ماه قابل نگهداری است. این مقام مسئول، در ادامه متذکر شد: گوشت چرخ کرده باید از گوشت لاشه دارای تاییدیه دامپزشکی تهیه شود.

عظیم پور یادآور شد: همشهریان می‌توانند در صورت هرگونه ابهام و یا مشاهده تخلف مراتب را از طریق سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.