چرا نباید گوشت چرخ کرده رافریز کرد ؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، اگر شما قصد نگهداري طولاني ‌مدت گوشت را داريد، بايد بلافاصله و با حداکثر سرما آن را منجمد کنيد تا کيفيت و ارزش غذايي آن در بالاترين سطح باقي بماند و نيز بهترين نحوه مصرف گوشت‌ هاي فريز شده اين است كه آن را از فريزر خارج كرده و داخل يخچال بگذاريم تا كم كم از حالت انجماد خارج شود.

حال چطور مي ‌توان اين انجماد سريع را انجام داد؟

براي اين کار تنها کافي است که پس از خريدن گوشت قرمز، آن را به قطعات کوچک تقسيم کنيد و به صورت کاملا نازک، درون يک نايلون پلاستيکي پهن‌ کنيد و آن را داخل فريزر بگذاريد.

هرچه حجم گوشت درون بسته کمتر باشد و شما آن را پهن ‌تر و نازک ‌تر کرده باشيد و دماي فريزرتان پايين تر باشد، گوشت هم زودتر يخ مي‌ زند و کيفيت بالاي آن هم از دست نمي ‌رود.

چرا اين قدر روي نازک و کم‌ حجم بودن بسته‌ بندي گوشت تاکيد داريد؟

به دليل اين که اگر بسته ‌بندي شما ضخيم و پرحجم باشد، احتمال يخ نزدن سريع گوشت‌ هايي که در مرکز بسته‌ بندي قرار دارند، وجود خواهد داشت و اين امر مي ‌تواند باعث ايجاد فساد در مرکز بسته ‌بندي و انتشار آن به ساير قسمت‌ ها بشود يا تغيير کيفيت گوشت را در پي داشته باشد.

آيا لکه‌ هاي سفيد يا سياهي که پس از انجماد روي گوشت پيدا مي ‌شوند، نشانه فساد آن ها است؟

اگر روي بسته ‌بندي شما سوراخ يا پارگي وجود داشته باشد ممکن است آب سطحي گوشت به سرعت بخار بشود و لکه‌ هاي سفيدي که سوختگي انجماد نام دارد، روي بافت سطحي گوشت ديده شود. اما اگر لکه‌ هاي سياه پيش از انجماد گوشت روي آن نباشد و پس از فريز کردن به وجود بيايند احتمال آلودگي قارچي در آن قسمت گوشت دور از انتظار نيست.

دليل به وجود آمدن اين آلودگي قارچي چه چيزي مي‌‌ تواند باشد؟

تغيير مداوم دما و رطوبت فريزر در اثر باز و بسته ‌کردن بيش از اندازه در آن. در ضمن اگر پس از انجماد، روي گوشت لکه‌ هاي سياه به وجود بيايد، بهتر است از خير خوردن آن بگذريد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۶ تير ۱۳۹۱
ما گوشت را خرد مي كنيم ومي شوريم وميگذاريم فريزر ويا چرخ مي كنيم