کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ادامه شرایط ناپایدار فصلی و محلی، فعالیت سامانه بارشی از امروز(یکشنبه) تا پنجشنبه در این استان تشدید می‌شود.

نوروز اصغرزاده کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به صدور هشدار جوی نارنجی از سوی این اداره کل در خصوص وضعیت هوا برای امروز و چهار روز آینده، گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه در اکثر نواحی استان به ویژه نواحی شمالی و منطقه ارسباران ادامه می یابد و موجب رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می شود.

وی با بیان اینکه از نظر دمایی، هوای استان یک تا سه درجه خنک تر می شود، اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و لغزندگی جاده ای دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال خسارت به سازمه های سبک در اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک، سقوط و یا پرتاب اجسام سبک و شکستن سرشاخه های درختان وجود دارد؛ بنابراین محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده ضروری است.

اصغرزاده، خواستار عدم اتراق مسافران و علاقه مندان به طبیعت در حریم رودخانه ها و مسیل ها، لایروبی مسیل ها و کانال های زهکشی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و سیلاب های احتمالی شد.

وی از کشاورزان و دامداران خواست به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان توجه کرده و از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تیکمه داش با دمای ۹ درجه و میانه با دمای ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

اصغرزاده، ادامه داد: دمای هوای تبریز در این بازه زمانی در خنک ترین زمان به ۱۹ درجه و در گرمترین زمان به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و دمای کنونی این شهر (هشت و ۳۰ دقیقه) ۲۰ درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه خنک تر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.