استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید زمینه ازدواج آسان جوانان را با بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های خود فراهم کنند.

 محمد رضا حسین نژاد در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان گفت: تسهیل در امر ازدواج در جامعه ضروری است که باید همه نهاد‌های عمومی و دولتی نسبت آن اهتمام جدی داشته باشند.
حسین نژاد گفت : دستگاه‌های اجرایی که اماکن و سالن‌هایی در اختیار دارند برای برگزاری مراسم ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند تا در همان ابتدای زندگی متحمل هزینه‌های گزاف نشوند.

برنامه‌های تشویقی دولت برای ازدواج آسان

استاندار  گفت: اگر چه دولت در سال‌های اخیر برنامه‌های تشویقی خوبی برای ترویج ازدواج در حوزه‌های مسکن، فرصت‌های شغلی مناسب و تسهیلات ازدواج در نظر گرفته است، اما باید از ظرفیت خیران برای ترویج ازدواج نیر بهره ببریم.


مدیر کل صدا و سیما خراسان شمالی گفت: چالش‌های پیش روی جوانان و راهکار‌های خروج از آن باید استخراج شود تا برای آن برنامه سازی انجام بگیرد.
واعظی گفت : برای ساخت برنامه‌های مختلف فرهنگی در استان باید همه دستگاه‌های متولی پای کار باشند.

فراهم آوری زمینه اشتغال برای جوانان

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های جوانان است گفت: چهار هزارو ۱۲ واحد از طرح‌های نهضت ملی مسکن در بجنورد شیروان و اسفراین به جوانان تحویل داده شد.

شاکری  گفت: به زوجین ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت می‌شود که در سال گذشته ۱۲ هزارفقره وام پرداخت شده و بیش از سه هزار نفر نیزدر صف دریافت هستند. وی درباره اشتغال جوانان گفت: تبصره‌ها و وام‌های مختلف برای اشتغال جوانان وجود دارد که از طریق دستگاه‌های مختلف استانی پرداخت می‌شود.

خراسان شمالی رتبه نخست در ثبت ازدواج

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در ثبت ازدواج رتبه نخست ازدواج را در سال گذشته داشته است. علی زاهدی نیا با ابراز خرسندی از کاهش آمار طلاق در استان افزود: آمار طلاق برخلاف بسیاری از استان‌ها در خراسان شمالی در سال گذشته ۴.۴ درصد درمقایسه با سال ۱۴۰۱ کاهش یافت.

به گفته او میانگین سنی مردان استان در زمان طلاق ۳۶ سال و هفت ماه ثبت شد که این رقم در کشور ۳۹ سال است، همچنین زنان استان در زمان طلاق به طور میانگین ۳۱ سال و پنج ماه سن دارند که این رقم در کشور ۳۴ سال و ۲ ماه گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.