بنی‌گانتز از استعفا عقب‌نشینی می‌کند؟

وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی سخنرانی که گمان می‌رفت قرار است در آن استعفای خود را اعلام کند، لغو کرد.

دفتر بنی‌گانتز، وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این مقام صهیونیست کنفرانس خبری امروز خود را لغو کرده است. این در حالی است که گمان می‌رفت گانتز در این کنفرانس استعفای خود را از کابینه جنگ به صورت رسمی اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لغو کنفرانس خبری گانتز در حالی صورت می‌گیرد که ساعتی پیش ارتش (رژیم) اسرائیل اعلام کرد که ۴ اسیر صهیونیست را در یک عملیات نظامی در مرکز نوار غزه زنده پیدا کرده است. طی این عملیات که مورد استقبال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز قرار گرفته است، اسرای صهیونیست از دو ساختمان جداگانه در منطقه النصیرات در مرکز غزه پیدا شدند. گفته شده عملیات صهیونیست‌ها با همکاری آمریکا صورت گرفته و یک افسر اسرائیلی نیز در آن به هلاکت رسیده است.  

گانتز ماه گذشته گفته بود که اگر نتانیاهو تا هشتم ژوئن (امروز) برنامه‌ای برای دوره پس از جنگ ارائه نکند، از کابینه استعفا خواهد کرد. حزب او نیز هفته گذشته لایحه‌ای را برای انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرده بود.  

شبکه سی‌ان ان روز گذشته در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا گفت نتانیاهو عمدا از ارائه برنامه برای جنگ غزه و دوره پس از آن سرپیچی می‌کند تا بتواند کابینه شکننده خود را حفظ کند. گفته می‌شود اعضای کابینه جنگ بر سر برنامه جنگ توافق ندارند و اعلام هرگونه برنامه مشخص می‌تواند اختلافات را به شدت افزایش داده و سبب سرنگونی کابینه شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار