فرماندار اهر با اشاره به این‌که بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از وسعت شهرستان اهر پهنه‌های معدنی ثبت شده ،گفت: از این میزان پهنه‌های معدنی، ۵۴ هزار هکتار مورد اکتشاف و بهره‌برداری قرار گرفته است. در حالی که شهرستان اهر در کمربند معدنی طلا و مس قرار گرفته است.

ابوالفضل غنی‌زاده گفت: ۳۰ مورد معدن فعال در شهرستان اهر داریم؛ که هر کدام با مشکلاتی مواجه هستند یکی از این موارد مشکل عدم تأمین برق معدن زگلیک بوده که ۴ سال قبل ۲۲ میلیارد تومان هزینه تخصیص برق را پرداخت کرده‌اند، اما هنوز برق‌رسانی صورت نگرفته است.

وی با گلایه از عدم اجرای ارتقای پروژه کمربندی جنوبی به بزرگراه گفت: سال ۱۳۹۸ قرارداد ارتقای کمربندی جنوبی به بزرگراه جهت اتصال بزرگراه اهر-تبریز به جاده مشگین‌شهر منعقد شده ولی در طول این سال‌ها تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، لذا انتظار داریم با ارتقای این کمربندی، شهر را از ترافیک سنگین ایام تعطیلات نجات دهید.

وی با انتقاد از عدم اجرای سریع پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر بیان کرد: جاده اهر-مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان بوده، تنها در این محور ۲۵ نفر سر صحنه تصادف جان باخته‌اند؛ لذا تسریع در تکمیل پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر جهت کاهش حوادث رانندگی مورد مطالبه‌ی عمومی مردم است.

فرماندار اهر با اشاره به تردد بالای گردشگران از جاده اهر-کلیبر گفت: حداقل ۶۰ درصد گردشگران که از تبریز به سمت منطقه‌ی ارسباران سفر می‌کنند از طریق جاده اهر-کلیبر تردد دارند و این تردد بالا احتمال وقوع حوادث رانندگی را افزایش می‌دهد. از سال‌های گذشته ارتقای جاده اهر-کلیبر به بزرگراه توسط مردم ارسباران مطالبه می‌شود ولی تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.