رئیس جمهور گفت: در سفر هیات دولت به استان کردستان 880 میلیارد تومان برای اجرا و عملیاتی کردن 31 طرح و پروژه اختصاص داده خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به تصمیمات دولت برای توسعه کردستان در این سفر گفت: در  مجموع در این سفر 880 میلیارد تومان برای اجرا و عملیاتی کردن 31 طرح و پروژه در استان کردستان اختصاص داده خواهد شد.

وی افزود: دولت 343 میلیارد تومان را برای راه‌های اصلی و فرعی و روستایی اختصاص داده است که امسال و سال آینده در استان اجرایی می‌شود که 220 میلیارد تومان آن برای باند دوم بزرگراه میاندوآب ـ کرمانشاه اختصاص می‌یابد.

رئیس جمهور بیان کرد: 21 میلیارد تومان برای تکمیل باند دوم راه همدان ـ سنندج و 100 میلیارد تومان برای جاده سنندج ـ مریوان پیش‌بینی شده است و جدای از آنها، اصلاح گردنه صلوات‌آباد در مسیر سنندج ـ همدان و اصلاح و تکمیل و بهسازی راه‌های روستایی استان به میزان 450 کیلومتر تا پایان امسال در این سفر اعتبار لازم برای اجرای آن اختصاص داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش و آب کشاورزی هم، دولت با اختصاص 431 میلیارد تومان کار خود را در استان کردستان دنبال می‌کند که دولت سرمایه‌گذاری بسیار گسترده‌ و بی‌سابقه‌ای در مدیریت منابع آب این استان انجام داده است.

روحانی افزود: غیر از سدهایی که در حال بهره‌برداری است، 11 سد دیگر در حال اجرا و در مراحل انتهایی قرار دارد که 7 سد آن تا سال 95 افتتاح خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: 6 میلیارد تومان برای تاسیسات فاضلاب شهرهای حسن‌آباد یاسوکند، سریش‌آباد و کامیاران در این سفر اختصاص داده می‌شود.

وی همچنین گفت: ظرفیت تولید برق در کردستان دو برابر میزان مصرف آن است که مازاد آن به استان‌های همجوار و کردستان عراق صادر می‌شود که امروز هم نیروگاه برق‌آبی سد آزاد افتتاح خواهد شد.

روحانی افزود:همانطور که می‌دانید 20 هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار استان با کمک بخش خصوصی عملیاتی و اجرایی شده است که امسال و اوایل سال آینده هم 6 هزار هکتار به این میزان افزوده خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین با بیان این مطلب که کردستان از ظرفیت‌های لازم گردشگری برخوردار است، گفت: 10 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این سفر اختصاص می‌یابد و امسال و سال آینده نیز 9 پروژه بزرگ به ارزش 95 میلیارد تومان از طریق اعطای تسهیلات به بخش خصوصی داده می‌شود.

وی گفت: تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج و ایجاد یک بیمارستان جدید در مریوان انجام خواهد شد تا مردم کردستان از امکانات بهتری در بحث سلامت بهره‌مند شوند.

دکتر روحانی در پایان سخنرانی خود گفت: دولت تسهیلات ارزی و ریالی برای اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌های مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی استان را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.