شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زیر سوال بردن عملکرد دیگران اوج بداخلاقی است

عضو جبهه اصلاحات ایران به تشریح مصادیق اخلاق انتخاباتی پرداخت.

احمد شریف عضو جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر قرار باشد که برخی از موقعیت‌های سیاسی خود در بزنگاههای مهم کشور سوءاستفاده کنند و عملکرد دیگران را زیر سوال ببرند این امر اوج بداخلاقی و قانون شکنی است.

شریف تصریح کرد : در انتخابات همه کشورهای جهان کاندیداها دست روی نقاط ضعف رقیبان خود می‌گذارند اما فرهنگ ما اجازه نمی‌دهد که بخواهیم اینگونه با تخریب دیگران مسیر را برای خود هموار کنیم.

وی ادامه داد: گاهی کاندیداها ادعایی درباره رقبای خود می‌کنند که اگر نتوانند آن را ثابت کنند مرتکب جرم شده اند اما متاسفانه پس از  پایان یافتن رقابت‌های انتخاباتی این جرم ها توسط مراجع ذیصلاح پیگیری نمی‌شود در حالی که ادعاهای پوچ باعث تشویش و آشفتگی اذهان عمومی می‌شود و باعث می‌شود که این تفکر در ذهن مردم نقش ببندد که همه مثل هم هستند و شرکت در انتخابات فایده ای ندارد .

عضو جبهه اصلاحات ایران متذکر شد: کاندیداها باید با ارائه برنامه های مدون شانس خود را برای راهیابی به پاستور افزایش دهند در حالی که در دوره های قبل عملا برنامه خاصی از داوطلبان دیده نشد و بعضا افراد تنها به این فکر هستند که فقط سکان ریاست جمهوری را تصاحب کنند.

وعده‌های واهی موجب نارضایتی می‌شود

شریف گفت : بهتر است کاندیداهایی که توسط شورای نگهبان تایید می‌شوند در مناظرات و برنامه های تبلیغاتی مهره های کلیدی کابینه خود را معرفی کنند تا مردم با چشم باز پای صندوقهای رأی بیایند .

وی تاکید کرد:معتقدم فردی که درک درستی از وضعیت کشور ندارد و وعده های نسنجیده می‌دهد نباید در دوره های بعد مجددا دست به عوام فریبی زده و فرصت راهیابی به عرصه رقابت را پیدا کند. همچنین  بهتر است در کنار شورای نگهبان یک دادگاه قانون اساسی شکل بگیرد تا کسانی که از اصول مسلم  این قانون چه در اجرا و چه عدم اجرا (ترک فعل) تخطی می‌کنند مورد تعقیب قرار بگیرند.

شریف متذکر شد: وعده های واهی که از جانب برخی کاندیداها مطرح می شود و  اجرای آن در توان کشور نیست موجب نارضایتی می‌شود. بنابراین بهتر است نامزدها در وعده های خود با توجه به محدودیت منابع و امکانات موجود  اولویت‌های کشور را مدنظر قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
الان بد شد راجع به ضعف و مشکلات دوران شما حرف زد؟!!! خودتون در دوره قبل چه نکردید از توهین و تحقیر و تمسخر و...چون حرف حق و دفاع مقبولی نداشتید..این روحیه استکباریه که یکجانبه گفت و عمل کرد و قضاوت نمود...
آخرین اخبار