هشدار هواشناسی برای احتمال وقوع سیل در ۱۰ استان کشور

کارشناس هواشناسی از صدور هشدار هواشناسی برای بر روز سیل در ۱۰ استان کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای جاری شدن سیل و بر روز روان آب در برخی از نواحی کشور خبر داد و گفت : سازمان هواشناسی در پی احتمال وقوع بارش‌های محلی شدید، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

 وی افزود: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

او یادآور شد: این سامانه در روز شنبه، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و در روز یکشنبه، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل را در بر خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی  اظهار کرد: در پی فعالیت این سامانه احتمال جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های  کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود خواهد داشت.

وی افزود: در نتیجه  در سفر‌های بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع توصیه می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار