رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: منابع مالی طرح آبرسانی شهرستان کوثر از محل ماده ۲۳ تامین می‌شود.

داود شایقی اظهار کرد: تعیین پیمانکار و شروع عملیات اجرایی طرح آبرسانی به کوثر در دستور کار قرار گرفته است و برای این طرح بزرگ باید علاوه بر تعیین ردیف در قانون بودجه، اقدامات لازم در راستای اخذ مجوز از محل ماده ۲۳ نیز انجام شود.

 او با اشاره به مصوبات شورای برنامه‌ریزی در شهرستان کوثر افزود: اجرای راه‌های دسترسی روستایی فیروزآباد، احداث شهرک صنعتی، شهرک گلخانه‌ای و مسکن ملی فیروزآباد، لایروبی رودخانه گیوی چایی، تکمیل جاده جایگزینی‌احمدبیگ و هواشانق، اصلاح و تعریض گیوی - فاراب، تخصیص آب سد زرج‌آباد و آبرسانی به ۵۰ روستای دارای تنش آبی این شهرستان به تصویب رسیده که باید در اسرع وقت توسط مدیران این شهرستان پیگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه پایاب سد گیوی کشاورزی کوثر را متحول می‌کند، گفت: تامین اعتبار این طرح باید از طریق جذب سرمایه‌گذار، مولدسازی و تعریف رقمی در مصوبات هیات دولت به استان اردبیل انجام شود.

شایقی ادامه داد: درآمد حاصل از یک هکتار محصولات کشاورزی در این شهرستان طی سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد ریال بوده و با تکمیل پایاب سد گیوی این میزان به مراتب افزایش خواهد یافت.

 او اظهار کرد: رونق بالای کشاورزی در کوثر با آبگیری سد گیوی محقق می‌شود و ضرورت دارد تا ظرفیت‌های گردشگری کوثر برای رشد اقتصادی منطقه مورد توجه باشد.

 شایقی بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری در شهرستان کوثر از جمله حمام سنگی و پل پیرتقی، توجه به معرفی و بهره‌برداری بهینه از این فضا‌های گردشگری برای رشد اقتصادی و ثروت‌افزایی در منطقه مورد تاکید است.

 او ظرفیت باغات کوثر در تولید ثروت برای منطقه را یادآور شد و گفت: مسیر‌های دسترسی برای بهره‌برداری بهینه در زمینه اقتصاد گردشگری و ثروت‌آفرینی در منطقه باید اصلاح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.