۶۰۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در قزوین راه‌اندازی می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت ایجاد کرده و بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز قزوینی جذب این پایگاه‌ها شوند.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: شعار اصلی اوقات فراغت دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۳ برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" بوده و بر این اساس شعار" تربیت بدون توقف، رشد و تعالی دانش‌آموز ایرانی در پرتو همیاری نهاد‌های تربیتی" انتخاب شده است.

سیاهکلی مرادی افزود: هرسال فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت با جدیت پیگیری شده و حاصل تلاش همکارانم در آموزش و پرورش تشکیل حداقل ۵۰۰ پایگاه تابستانی و جذب بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در فعالیت‌های این پایگاه در تابستان سال گذشته بوده است، البته با احتساب آموزشگاه‌های علمی آزاد و آموزشگاه‌های زبان خارجه آمار به ۸۰ هزار نفر هم می‌رسد که استقبال دانش‌آموزان دختر از فعالیت‌های این پایگاه اندکی بیشتر بود.

 وی پیش بینی کرد: امسال ۶۰۰ پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت در سامانه نورینو ثبت و ایجاد کنیم و انتظار داریم با تلاش مدیران پایگاه‌های تابستانی و آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان استان بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز قزوینی را جذب پایگاه‌ها کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از دو ظرفیت درون سازمانی و برون سازمانی بهره می‌بریم. مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی، پایگاه‌های دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایگاه‌های سازمان دانش‌آموزی، پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی، پایگاه‌های سازمان جوانان هلال احمر، پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی، پایگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی از ظرفیت‌های درون سازمان آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: در بخش برون سازمانی هم می‌توانیم به فضا‌های فرهنگی و ورزشی اداره کل ورزش و جوانان، فضا‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فضا‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، فضا‌های فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد.

سیاهکلی مرادی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۱ کانون فرهنگی و تربیتی، ۱۶ مرکز دارالقران، ۴۶ سالن ورزشی و ۱۳ پژوهش‌سرا و بیش از ۳۵۰ مدرسه منتخب در سطح استان قزوین به عنوان پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت فعالیت خود را برنامه‌ریزی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی در زمینه برگزاری رشته‌های فرهنگی و هنری از قبیل قالیبافی، چرم دوزی و خیاطی فعالیت بیشتری دارند و مراکز دارالقران هم در زمینه آموزش روخوانی و حفظ و دیگر مباحث مربوط به آموزش قرآن کریم از قبیل تدبر، تفسیر و آموزش مفاهیم قرآنی توانمندی بیشتری دارند و همین‌طور دیگر پایگاه‌ها متناسب با طرفیت‌ها در این امر مشارکت و همکاری دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.