تجهیز مدارس عشایری استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تجهیز مدارس عشایری استان قزوین با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تجهیز مدارس عشایری استان قزوین با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: معاونت آموزش ابتدایی استان قزوین و اداره آموزش و پرورش عشایر با هماهنگی نواحی و مناطق اقدام به توزیع تجهیزات مطابق با نمون برگ توزیع تجهیزات مدارس عشایری کرده است.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر "نهضت نصیب آموزشی یکسان" برای تمامی دانش‌آموزان در کشور همچنین تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این اقدام در راستای افزایش پوشش تحصیلی، ارتقای کیفیت یادگیری و عملکرد آموزشی دانش‌آموزان محروم و تحقق اهداف دوره ابتدایی در مناطق لازم التوجه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: این مدارس که در ناحیه یک قزوین، شهرستان‌های بوئین زهرا، آوج و مناطق الموت غربی، طارم سفلی و ضیاء آباد واقع شده‌اند با اقلامی مثل ۵ لپ تاپ، ۹ کیس رایانه، ۵ پرینتر، ۵ ویدئو پروژکتور، ۴۰ وایت برد، ۲۱ میز معلم، ۲۱ صندلی معلم، همچنین ۴ سری از کیت‌های آموزشی دروس علوم و ریاضی ابتدایی تحت نظارت صنایع آموزشی کشور تجهیز شدند.

تحصیل ۶ هزار و ۸۷۵ دانش‌آموز عشایری در استان قزوین

وی با بیان اینکه در استان قزوین ۶هزار و ۸۷۵ دانش‌آموز عشایری در ۱۱۹ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند، افزود: بر اساس ماده یک اساسنامه مدارس عشایری در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تعداد ۱۷ مدرسه در منطقه خرمدشت و شهرستان البرز با تغییر کد از روستایی به عشایری تبدیل خواهند شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بر اساس ماده ۱۵ این اساسنامه هم این مدارس از سرانه‌های دانش‌آموزی سه برابری نسبت به مدارس عادی روستایی و شهری بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.