با حضور وبیناری وزیر میراث فرهنگی:

نمایشگاه دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی در کرمان افتتاح شد

نمایشگاه دست‌های زمینی نقش‌های آسمانی در ۲ بخش مهر اصالت ملی و بخش آزاد در باغ موزه صنعتی کرمان با حضور وبیناری وزیر میراث فرهنگی افتتاح شد.

نمایشگاه دست‌های زمینی نقش‌های آسمانی در ۲ بخش مهر اصالت ملی و بخش آزاد در باغ موزه صنعتی کرمان به صورت وبیناری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  امروز  افتتاح شد. 

سعید شاهرخی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه نمایشگاه صنایع دستی آثار برگزیده مهر اصالت ملی در دومین روز از هفته صنایع دستی که با عنوان صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: این نمایشگاه با نمایش ۱۰۹ اثر کسب کننده نشان مهر اصالت ملی درموزه صنعتی کرمان افتتاح شد.

وی افزود: از مجموع ۲۲۰ اثر دریافتی در هفتمین رویداد ملی مهر اصالت، تعداد آثار موفق در داوری استان کرمان، ۱۶۰ اثر و تعداد آثار برگزیده که موفق به دریافت مهر اصالت ملی در مرحله داوری ملی شدند بالغ بر ۱۰۹ اثر بوده است.

شاهرخی بیان کرد: علاوه بر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی از پیشکسوتان و داوران و هنرمندان برگزیده مهر اصالت ملی تجلیل شد.

 وی با اشاره به اینکه هفته صنایع دستی فرصت بسیار مناسبی است که ما جایگاه واقعی صنایع‌دستی را در استان معرفی کنیم، بیان داشت: در هفته صنایع دستی ۷ روز هفته به تفکیک نامگذاری شده است  و جمعه ۱۸ خرداد ماه روز تجدید میثاق با رئیس‌جمهور شهید، شنبه ۱۹ خردادماه روز صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید، یکشنبه ۲۰ خردادماه روز صنایع‌دستی راوی فرهنگ در پهنه جهانی، دوشنبه ۲۱ خرداد ماه روز صنایع دستی، خانواده مولد، راهبر توسعه، سه شنبه ۲۲ خردادماه روز صنایع‌دستی، سبک زندگی ایرانی با تنوع فرهنگی، چهارشنبه ۲۳خردادماه روز صنایع دستی، حافظ سنت، عامل ارزش ها، پنج شنبه ۲۴ خردادماه روز صنایع دستی خلاق به دست جوانان آینده ساز، جمعه ۲۵ خردادماه روز صنایع دستی همسو با محیط زیست و شنبه ۲۶ خرداد ماه روز صنایع دستی همسو با محیط زیست همگام با اقتصاد پایدار به عنوان روزهای هفته صنایع‌دستی اعلام شده است.

وی افزود: بر اساس تقویم نام‌گذاری شده از سوی معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، از ۱۸ تا ۲۶ خردادماه برنامه‌های مختلفی از جمله افتتاح خانه‌های خلاق صنایع‌دستی، نشست‌های تخصصی، برگزاری کارگاه‌های تولید زنده، افتتاح فروشگاه‌های صنایع‌دستی، گردهمایی تشکل‌ها، انجمن‌ها، شرکت های تعاونی، فعالین و تجار صنایع دستی و نمایشگاه دست‌های زمینی نقش‌های آسمانی در ۲ بخش مهر اصالت ملی و بخش آزاد نمایشگاه انفرادی و سمینار تخصصی مهراصالت ملی را خواهیم داشت.

شاهرخی بیان کرد: این نمايشگاه از ۱۹ خرداد تا ۴ تیر است و ساعت بازدید از ۹ صبح تا یک ظهر و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ ونیم بازدید برای عموم آزاد است . 

کرمان برخوردارترین استان در حوزه صنایع دستی است. 

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان و دبیر شهر ملی صنایع دستی نیز گفت: معبر صنایع دستی در شهر کرمان باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: میدان ارگ ظرفیت بسیار خوبی است و به پیاده راه تبدیل خواهد شد و جداره‌های میدان ساماندهی و درب‌های مغازه‌ها را تغییر خواهد کرد و شهر کرمان را در آن منطقه معرفی خواهیم کرد.

شهردار کرمان بیان کرد: در بعد بسته‌بندی صنایع دستی ضعف جدی داریم و به برخی از حوزه‌های دستی نگاه اقتصادی است، اما باید به برخی رشته‌ها نگاه فرهنگی و اجتماعی بیشتر داشته باشیم.

وی با اشاره به جایگاه نامناسب استادکاران صنایع دستی تصریح کرد: شهرداری کرمان در این دوره، رویکرد متفاوتی در حوزه صنایع‌دستی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.