مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: امسال با ساخت ۱۲ کتابخانه ۸ هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌ای استان اضافه خواهد شد.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: امسال با ساخت ۱۲ کتابخانه ۸ هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌ای استان اضافه می‌شود که با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در طول پارسال ۳ هزار و ۸۴۶ برنامه فرهنگی و ترویجی کتاب محور در استان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین فعالیت‌های فرهنگی متنوعی نظیر جلسات نقد کتاب، جمع‌خوانی، حلقه‌های مطالعاتی، جلسات قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان اجرا شده که این برنامه‌ها از نقاط مرکزی شهر تا دورافتاده‌ترین روستا‌ها را نیز پوشش می‌داد.

معصومی با اشاره به اجرای هزار و ۴۸۰ برنامه ویژه کودک طی پارسال در استان در ادامه گفت: به این قشر از جامعه توجه ویژه‌ای می‌کنیم، چراکه بهترین دوران برای انس گرفتن با کتاب محسوب می‌شود.

معصومی افزود: ۱۲ باب کتابخانه امسال در مناطق مختلف استان اجرا خواهد شد که از این تعداد هفت باب در شهر‌های بدون کتابخانه احداث می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی همچنین تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها کتابخانه عمومی سرو بود که پارسال افتتاح شد و در تلاش هستیم بقیه کتابخانه‌ها با صرف کمترین زمان احداث شده و توسط اقشار مختلف مردم استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.