مقامات آگاه از عدم توافق واشنگتن، تل آویو و قاهره برای بازگشایی گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه خبر دادند.

از هفتم ماه مِی و پس از آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در جنوب غزه، گذرگاه رفح که اصلی‌ترین مسیر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه محسوب می‌شود به اشغال نظامیان صهیونیست در آمد و همین موضوع ورود کمک‌ها به این باریکه را متوقف ساخت. از آن زمان تاکنون میانجیگران و رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر به دنبال یافتن راهکاری برای این مشکل بوده اند. 

به گزارش الجزیره، ۴ مقام آمریکایی و صهیونیست امروز (جمعه) به آکسیوس اطلاع دادند مذاکرات برای بازگشایی گذرگاه رفح در نهایت به بن بست رسیده و توافقی در این زمینه حاصل نشد. 

به گفته این منابع، مقامات آمریکایی، مصری و صهیونیست طی مذاکراتی که برای بازگشایی گذرگاه رفح داشتند، موفق به رسیدن به توافق نشدند. علت این موضوع عدم پیشرفت طرفین در کنترل این گذرگاه در سمت غزه بوده است. مقامات صهیونیست پیشنهاد مطرح شده برای نقش داشتن تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره گذرگاه رفح در سمت فلسطینی آن را رد کردند. 

مقامات مصری در این مذاکرات تاکید داشتند تنها در صورتی حاضر به بازگشایی گذرگاه رفح در سمت خاک خود خواهند بود که سمت دیگر آن در غزه توسط فلسطینیان اداره شود. 

دو مقام صهیونیست اعلام کردند: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه تاکید کرد به هیچ عنوان موافق مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در گذرگاه رفح نیست. 

با این حال، مقامات صهیونیست می‌گویند این دیدگاه نتانیاهو با مواضع پیشین کابینه این رژیم در تضاد است. چند روز پیش کابینه این رژیم موافقت کرد هر دولتی به جز حماس می‌تواند گذرگاه رفح را اداره کند. 

استفاده از قحطی و گرسنگی به عنوان یک سلاح، بخشی از استراتژی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه محسوب می‌شود که سنگ اندازی در بازگشایی گذرگاه رفح بخشی از این استراتژی است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۰:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
اسرائیل عمدا اشغال کرده گذربسته شود این قحطی نسل کشی هست کشورها ی اسلامی خودشان را زدندخواب خرکوشی
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۲:۲۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
برای ملت مصر مایه ننگ است که در انسوی های مرزش انصارالله یمن با یک قواره لباس و یک شمشیر از هویت ملی اعراب دفاع و انان هاچ و واچ ماندن و شرافت و انسانیت جمال عبدالناصر را دادن به باد فنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اسرائیل حرامزاده
دولت حرامزاده امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
مصر واقعا خائنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
پس اسکله آمریکائی چه شد؟ این جنایتکاران جنگی باهم دستشون در یک کاسه است بر علیه کشتار مردم فلسطین
آخرین اخبار