وزیر بهداشت مطرح کرد؛

تولید ۹۹ درصد از داروهای مورد نیاز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: ۹۹ درصد از داروهای مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود.

بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دولت سیزدهم در اردبیل، اظهار داشت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان پزشکی قبل از دولت آیت‌الله رئیسی ۷۰۰ شرکت بود که در ۳۳ ماه گذشته به یک هزار و ۴۰۰ شرکت افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در دولت آیت‌الله شهید رئیسی اقدامات انقلابی در حوزه درمان کشور ایجاد شد، تصریح کرد: یکی از این اقدامات انقلابی درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در کشور است که اقدام بی‌نظیر در حوزه بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماع نیز ورود جدی و عالمانه داشته است، گفت: معاونت دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جز معاونت‌های ممتاز در کشور محسوب می‌شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی در کشور با قوت به فعالیت خود ادامه می‌دهند، افزود: این تلاش‌های بی‌وقفه علمی و پزشکی سبب شده تا ۹۹ درصد از دارو‌های مورد نیاز داخلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شود که اتفاقی مبارک در دولت سیزدهم بود.

وی به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این تعرفه‌گذاری در سال ۸۷ در مجلس تصویب شده بود که تا ۱۴۰۰ در کشور مسکوت بود که با همت دولت آیت‌الله رییسی این تعرفه‌گذاری پرستاری در کشور به مرحله اجرا رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آیت‌الله رئیسی را مجتهدی دانشمند و فاضلی دانا اعلام کرد و گفت: ۲ سال و ۹ ماه خدمات آیت‌الله رییسی در دولت سیزدهم، مکتب خدمتگزاری را در کشور ایجاد کرد و ما امروز به این مکتب می‌بالیم.

عین‌اللهی با تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله شهید رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اتفاقات بسیاری روی داده و ما با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه و بودیم که بسیاری از آنها نه تنها پایان نیافته، بلکه آغازی بر حرکت‌های نوین است.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ انسان‌های شریفی نقش بازی کردند و از این دنیا رفتند، اما آثار نیک آنها همچنان در کشور باقی است و از ثمرات آن بهره‌مند هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی برخلاف خواسته‌های معاندان یک پایان نیست، بلکه آغازی بر مکتبی است که امروز پیروان آن در کشور با قوت و قدرت تمام ایستاده‌اند.

عین‌اللهی یادآور شد: مردم در تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی بار دیگر بر استمرار این انقلاب بعد از ۴۵ سال مهر تأیید زدند و به جرأت می‌توان عنوان کرد تشییع پیکر شهید رئیسی بعد از تشییع جنازه حضرت امام بی‌نظیرترین بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی دیپلماسی دنیا را می‌فهمید و به زبان دنیا مسلط بود، تصریح کرد: همین دیپلماسی در تشییع جنازه ایشان خود را نشان داد به طوری که حضور رؤسای جمهور و نخست وزیران کشور‌های خارجی بر تشییع جنازه نشان از زبان فهم دیپلماسی سید شهیدان خدمت بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: دولت سیزدهم با مکتب آیت‌الله رئیسی در کشور شهره شد و ما این خدمت و تأثیرگذاری را برای خود فخر و شرف می‌دانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
تو اول داروی وارفارین بیماران قلبی را تامین ۹۰درصد مابقی بخورد تو....‌ کمبود دارو وشیرخشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
حدود ده شرکت داروسازی حدود بیست سال است که دارو تولید می کنند و اسم و لقب دانش بنیان هم نداشتند!!!
حال چه شده که یک بارگی همه بنام دانش بنیان نام برده میشوند یا تولید داروها به اسم دانش بنیانها ثبت و‌تبلیغ می شود؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
دروغ میگه دروغ دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
قبل از سخنرانی پر شور یه سر به داروخانه ها بزنی و ببینی در ابتدایی ترین داروهال چقدر کمبود داریم بد نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
آمارش رو بر عکس کنید معادله حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
دروغ محض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
پس چگونه است که باید صدها داروخانه رفت و دارو پیدا نمی شود در ضمن داروهای داخلی کارایی ندارد یک قرص خارجی و ده قرص داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
هیچ چیزی به شهامت و راستگویی و شرف و غیرت و عشق بخدا نمیرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
چطوری به عدد ۹۹ درصد رسیدی الکی یه عدد میگین
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۵:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
آقای همیشه برخورد مافیای داروئی دستورکار باشد
Italy
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
احتمالا اون یک درصد هم تولید دستگاه مستعانه که اونم حل میشه..حالا فعلا سرم رو وارد کنیم تا دستگاه هم اماده بشه
Iran (Islamic Republic of)
سپاهی
۱۴:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اقای عین اللهی تعرفه پرستاری رو انجوری که خودتون خواستید اجرا کردید نه اونجوری که قانون میگه درامد پرستار کمتر از قبلش کردید و درامد بقبه چه پزشک چه اداری پشتیبانی بیشتر از پرستار شده بعد دارید هر روز میگید تعرفه اجرا کردیم ادرس غلط به مردم ندید