معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: ۴۴ هزار قزوینی در دولت سیزدهم از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای سازمان بهره‌مند شدند.

ساسان حاتمی معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: ۴۴ هزار قزوینی در سه سال نخست دولت سیزدهم از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای سازمان بهره‌مند شدند که هشت هزار و ۷۸۵ مهارت جو از افراد متقاضی و داوطلبان در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بودند.

وی ادامه داد: افراد آموزش دیده این سازمان در دولت سیزدهم شامل آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای اعتیاد و کودکان کار است.

حاتمی اضافه کرد: بخش دیگری از مهارت آموزی به متقاضیان کاریابی برمی‌گردد که شامل دانش آموزان، دانشجویان، دانش آموختگان دانشگاهی و سربازان است.

حاتمی افزود: ۸۸۵ دانش آموخته و فارغ التحصیل دانشگاهی، سه هزار و ۵۸دانش آموز، ۲ هزار و ۲۷۷ دانشجو، ۶ هزار و ۸۸۵ سرباز وظیفه، ۹هزار و ۹۰۳ شاغل در بنگاه‌های اقتصادی، هشت هزار و ۷۸۵ متقاضی مهارت آموزی، یک هزار و ۷۸۸ زن خانه دار و ۲۳۱ فرد مشمول بیمه بیکاری است.

به گفته این مسئول، بخش دیگری از مهارت جویان مختص افراد آسیب دیده و ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته است که شامل ۳۳۱ آسیب دیده اجتماعی، ۹۰۹ زن سرپرست خانوار با اعضای خانواده، ۱۰۰ پناهنده و تبعه خارجی، ۶۷۲ معتاد بهبود یافته، ۱۱۹ کودک کار، ۲۰۸ فرد دارای معلولیت، سه هزار و ۷۴۳ زندانی، ۸۹۱ ساکن سکونتگاه غیر رسمی و سه هزار و ۷۲۸ ساکن مناطق روستایی است.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای قزوین بر توانمندسازی جامعه به عنوان راهی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مهارت آموزی به استقلال فردی و حفظ کرامت انسانی افراد کمک کرده و با انتخاب افراد آسیب دیده و در معرض آسیب می‌توانیم باری از دوش جامعه برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.