استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌آهن استان به عنوان یکی از طرح‌های نیمه تمام باید تکمیل شود چرا که نقش بسیار موثری در توسعه و تسهیل در رفت و آمد و خارج شدن استان از بن بست دارد.

غلامعلی حیدری در شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر اقتصادی و دارایی تشکیل شد، اظهار داشت: در دو تا سه سال گذشته تعداد قابل توجهی پروژه پیشران در استان داشتیم که به ثمر رسید و چند پروژه پیشران دیگر داریم که نیمه تمام است، راه‌آهن یکی از این پروژه‌ها است که بسیار موثر در توسعه و تسهیل در رفت و آمد و خارج شدن استان از بن بست است.

وی افزود: جاده‌های ترانزیتی اصفهان، شهرکرد، بروج، لردگان به ایذه و بندر که روزانه ۳۵ هزار خودرو سنگین در آن تردد می‌کنند و انشعاب دوم به یاسوج بوشهر و فارس است، همچنین جاده شهرکرد، شلمزار به کارون ۴ و شهرکرد، بازفت به اندیکا جزو پروژه‌های پیشران در سفر ریاست جمهوری شهید به استان هستند که لازم است اعتبارات آنها زودتر پرداخت شود.

حیدری اضافه کرد: در بحث بانک‌ها کمک شود تا تسهیلات پرداخت شود، زیرا در کاهش بیکاری تاثیر دارد، همچنین کاهش مالیاتی و برگشت مالیات به استان داشته باشیم و طرح‌های مشوق و پیش‌برنده برای استان باشد.


بیشتر بخوانید


احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد بن سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: چند پروژه اولویت‌دار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد مانند راه آهن که دوست داریم سریعتر به راه‌آهن سراسری وصل شود، کمک کنید مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهور که سه هزار میلیارد تومان به راه‌آهن اختصاص یافته است تخصیص یابد و ۹۷ کیلومتر زیرساخت پروژه امسال تمام شود و سال آینده ریل‌گذاری شود.

وی افزود: در بحث درآمد‌های مالیاتی نرخ بیکاری استان از عدد ۱۵.۴ در سال ۱۳۹۹ امسال به عدد ۹ رسیده یعنی کار اتفاق افتاده و رشد اقتصادی استان امروز به ۶.۷ رسیده یعنی ما توانستیم از شرایط سخت اقتصادی عبور کنیم و این نقطه امید بخش برای انتخابات است مردم بدانند اراده نظام در رفع بیکاری جدی است.

راستینه عنوان کرد: برای افزایش سهم تسهیلات اشتغال استان کمک شود، همچنین لازم است سریعتر تسهیلات تکلیفی اشتغال، ودیعه مسکن و ازدواج پرداخت شود.

وی بیان کرد: ما ارتقای گمرک در استان را جدی می‌خواهیم، انتظار داریم گمرک به اداره‌کل ارتقا یابد، سهم زیادی از منابع چهارمحال و بختیاری از گمرک استان‌های مجاور صادر می‌شود چرا باید این اتفاق بیافتد. ضرایب مالیاتی برای استان‌های کم‌برخوردار برای توسعه سریع‌تر و اشتغال اصلاح شود اعتبارات مناطق سردسیر باید در شش ماهه اول سال پرداخت شود اگر اعتبار بیاید پروژه‌ها تسریع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
احسنت
آخرین اخبار