فرمانده مرزبانی فراجا:

دیپلماسی فعال مرزی با کشور عراق داریم

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: دیپلماسی فعال به منظور امنیت مرز‌های کشور عراق و ایران بین مرزبانی ۲ کشور برقرار است.

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا پنجشنبه در مراسم افتتاحیه پایگاه کنترل و مراقبت شماره یک مرزی شلمچه گفت: هماهنگی مرزبانان ایرانی و عراقی به منظور جلوگیری از قاچاق سلاح و مواد مخدر به صورت مطلوبی در حال انجام است.

وی افزود: دیپلماسی مرزی لحظه‌ای بین ۲ کشور برقرار است و شاهد اوج هماهنگی با کشور عراق بخصوص در مرز‌های ۲ کشور هستیم.

سردار گودرزی گفت: سال گذشته ۱۲۷ نشست با کشور عراق در خصوص اربعین حسینی به منظور هماهنگی مرزی برگزار و بسیاری از مشکلات در لحظه برطرف شد.

وی افزود:در اوج هماهنگی با کشور عراق بخصوص در امنیت مرز‌های ۲ کشور هستیم و در خصوص برگزاری گشت‌های مشترک و همزمان و برگزار رزمایش مشترک هماهنگی انجام شده است.

سردار گودرزی افزود: سال گذشته ۶ گذرگاه مرزی برای عبور زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود که با هماهنگی انجام شده و برای تسهیل در تردد زائران مرز آبی در خرمشهر نیز در اربعین حسینی امسال راه اندازی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی فراجا همایش پیاده‌روی اربعین حسینی را تمدن ساز دانست و بیان داشت: مرزبانان ۲ کشور همدل و همنوا برای تسهیل به زایران هستند.

انسداد مرز‌های در هورالعظیم در حال انجام است

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در این نشست از انجام انسداد فیزیکی مرز‌های ایران و عراق در هورالعظیم خبر داد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مسولیت‌های اجتماعی نفت به این منظور در نظر گرفته شده است.

ولی اله حیاتی افزود: امنیت مطلوبی در ۶۵۰ کیلومتر مرز استان خوزستان برقرار است.

حیاتی بیان کرد: سال گذشته با تدابیر ویژه انجام شده تسهیل خوبی با کشور عراق در خصوص زائران اربعین حسینی انجام شد و یک میلیون ۷۳۰هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت:با هماهنگی انجام شده اربعین متفاوتی در خدمات رسانی به زائران اربعین انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.