راه اندازی کارخانه تولید آب معدنی هدیه دولت سیزدهم به جمعیت هلال احمر

راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید آب معدنی جمعیت هلال احمر کشور در چهارمحال و بختیاری هدیه دولت سیزدهم به این جمعیت است.

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید آب معدنی کشور در شهر جونقان شهرستان فارسان، گفت: این کارخانه در سفر هیات دولت به استان در قالب تفاهم‌نامه بین هلال احمر و استانداری در کمتر از هفت ماه احداث شد.

وی افزود: کارخانه تولید آب معدنی جمعیت هلال احمر در جونقان در زمینی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و در هر ساعت ۱۰ هزار بطری آب معدنی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که نخستین آب معدنی تولیدی این کارخانه برای سفر‌های اربعین در اختیاز زائران قرار خواهد گرفت.

مثنوی اضافه کرد: برای تکمیل پایگه امداد و نجات کوهستان در ده چشمه فارسان که یک پایگاه خیرساز است، ردیف و اعتبار ملی و استانی ندارد، اما با دستور استاندار و پیگیری معاون عمرانی پارسال برای نخستین بار ردیف پروژه عمرانی برای تکمیل این طرح گرفته شد.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: ساختمان هلال احمر در جونقان که کانون فرهنگی و امدادی است و از محل منابع درآمدی استان احداث شده، ساخته شده ردیف اعتباری ملی و استانی نداشته و از محل اعتبارات و مصوبات سفر رییس جمهور به این طرح اعتبار اختصاص داده شده است که نیاز به اختصاص ردیف است.

به گفته مثنوی، برای احداث این ساختمان دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای عوارض و پروانه ساخت به شهرداری پرداخت شده که ۲ میلیارد ریال این میزان در فروردین ماه امسال پرداخت شده است.

گفتنی است؛ یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال استان به بخش کشاورزی وابسته است که از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۰:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
این استان بام ایران چنان ظرفیت بالایی و مخصوصا در شهرستان کوهرنگ که ده درصد آب شیرین کشور را دارد میتواند به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده آب معدنی و آب بسته بندی در جهان تبدیل شود و ارز آوری خوبی بجای نفت برای کشورمان به ارمغان بیاورد
امیدواریم مسولان استان و کشورمان این فرصتهای طلایی را برای این شهرستان و استان دریابند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
استان چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان کوهرنگ می‌تواند به قطب تولید آب معدنی اصل و واقعی در کشور و حتی آسیا و جهان تبدیل شود چرا که با کیفیت ترین آب آشامیدنی دنیا را دارد از این آب نباید برای سرد کردن شمش فولاد استفاده کرد و می‌تواند برای ایران ارزآوری خوبی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari/pebdeni
۲۰:۵۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
البته خود شهرستان کوهرنگ بای. از چشمه های آب طبیعی اش میتواند به بزرگترین قطب فولادی کشور تبدیل شود اگر مسولان و نمایندگان استان و کشور این پتانسیل بسیار بالا را درک کنند
آخرین اخبار