جذب ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بخش کشاورزی در شهرستان فارسان

امسال ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و اعتبارات تملکی دارایی بخش کشاورزی در شهرستان فارسان جهت ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی و همچنین احداث زیرساخت‌های بخش کشاورزی جذب شد.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از این میزان ۸۰۰ میلیارد ریال منابع تسهیلاتی تکلیفی برای بخش کشاورزی و واحد‌های تولیدی و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز منابع تملکی برای توسعه زیساخت‌های عمومی کشاورزی شهرستان بود.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی شهرسان فارسان یکی از بخش‌های فعال کشاورزی استان است، افزود: راه‌اندازی مجتمع قارچ جونقان و مجتمع‌های دامپروری در این شهرستان در اولویت قرار دارد.

برزگر اضافه کرد: هم‌اکنون برای راه‌اندازی مجتمع قارچ جونقان زیرساخت‌های لازم آماده شده است و اجرای شبکه برق در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، راه اندازی شش مجتمع دامپروری یکی از موضوعات مهم دراین شهرستان است که هم‌اکنون مجتمع دامپروری گوجان در مرحله نهایی صدور مجوز قرار دارد و مجتمع دامپروری فیل آباد در ۱۴ هکتار، چلیچه در هشت هکتار، فاز یک جونقان غیر از مجتمع دام سنگین در ۲۱ هکتارو فاز دوم در ۱۴هکتار، مجتمع دام سبک گوشه در هشت هکتار و مجتمع دام پردنجان در ۹ هکتار در دست استعلام و امکان سنجی است.


بیشتر بخوانید


برزگر از تخصیص آب برای مجتمع‌های دام و توسعه کشتارگاه جونقان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه فارسان شهرستانی با مساحت کم و تراکم جمعیتی بالا و قطعات زمین زیاد است، افزود: بحث اختلافات اراضی یکی از چالش‌های اصلی مردم شهرستان در بخش کشاورزی، مسکونی و حوزه خدمات این شهرستان است.

به گفته برزگر، هم‌اکنون رفع تداخلات پلاک ثبتی جونقان که یکی از بزرگترین پلاک‌‍‌های استان با ۱۳هزار هکتار بود، انجام شد و ۴۵۳ هکتار از این اراضی به نفع مردم تعیین تکلیف شد و مضاف بر اینکه هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در فرایند واگذاری‌ها برای توسعه طرح‌های کشاورزی در سال‌های مختلف تخصیص یافته است.

برزگر بیان داشت: بحث پلاک‌های چلیچه و راستاب نیز در کمیسیون رفع تداخلات هفته جاری انجام شد و ۱۲۰ هکتار به نفع مردم واگذار شد.

وی گفت: با دستور استاندار هفته آینده نقشه تجمیعی اراضی این پلاک‌ها، به ثبت اسناد و املاک استان اعلام خواهد شد و پلاک باباحید در کارگروه شهرستان تکمیل شده است و منتظر تصمیم کمسین استان است

برزگر بیان داشت: تعمیرات مرکز خرید گندم جونقان در دست اجراست و پارسال نیز دو هزار و ۵۰۰ تن گندم برای نخسیتن بار در مرکز جونقان خریداری شد.

وی ادامه داد: برای توسعه جاده گیشنگون به عنوان یک جاده ارتباطی مهم در این شهرستان نیاز به قیر است که با اجرای این طرح رضایمتمندی مردم شهرستان فراهم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار