صعود شهرداری نوشهر به لیگ یک فوتبال کشور

شهرداری نوشهر با پیروزی در پلی آف لیگ دسته دوم فوتبال کشور به لیگ یک فوتبال کشور صعود کرد.

تیم شهرداری نوشهر پس از شکست یک بر صفر در بازی رفت مقابل شهرداری ماهشهر، در بازی برگشت همین نتیجه را در ورزشگاه پر از تماشاگر شهدای نوشهر تکرار کرد تا شاگردان اکبر میثاقیان پس از پایان وقت‌های اضافه با برتری ۲ بر ۱ در ضربات پنالتی جشن صعود بگیرند.

نیمه اول بازی بدون گل پایان یافت ولی شهرداری نوشهر در آغاز نیمه دوم یک ضربه پنالتی را توسط حمید کاظمی از دست داد.

سرانجام در دقیقه ۷۲ نوشهری‌ها مزد حملات خود را با گل علی خانزادی از روی پاس ارسالی از سمت راست و ضربه بغل پای مطمئن در درون محوطه جریمه گرفتند.

در ادامه تلاش شهرداری نوشهر برای دستیابی در ۹۰ دقیقه وقت معمول بازی و ۲ نیمه ۱۵ دقیقه‌ای وقت‌های اضافه ثمری نداشت تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی شهرداری نوشهر با درخشش سنگربان خود علیرضا قنبری و مهار ۴ ضربه پنالتی توسط وی، ۲ بر ۱ از سد یاران فرشاد پیوس گذشتند و جواز صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور گرفتند.

تیم شهرداری نوشهر پس از کسب مقام دوم در گروه دوم در بازی پلی آف با تیم دوم گروه اول، شهرداری ماهشهر روبرو شد و با برتری مقابل این تیم خوزستانی به عنوان تیم سوم راهی لیگ مسابقات یک فوتبال کشور، جام آزادگان شد.

پیش از تیم‌های کویر مقوا و نیروی زمینی تهران با کسب عنوان نخست گروه‌های اول و دوم به لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور صعود کردند.

میثاقیان که در گذشته توانسته بود تیم شموشک نوشهر را از لیگ آزادگان به لیگ برتر برساند، پس از سال‌ها توانست بار دیگر دومین موفقیت و صعود با دیگر تیم نوشهری را به دست آورد.

این صعود در مجموع پنجمین صعود میثاقیان در دوران مربیگری خود نیز محسوب می‌شود چرا که او پیش از این توانسته بود تیم‌هایی، چون شموشک نوشهر، شهرداری تبریز، آلومینیوم هرمزگان و پدیده مشهد را از لیگ دسته اول به لیگ برتر برساند.

با صعود شهرداری نوشهر به لیگ دسته اول کشور یاد و خاطره یکی از قدیمی و محبوب‌ترین تیم‌های شمال کشور یعنی شموشک نوشهر نیز زنده شد.

آخرین حضور یک تیم از نوشهر در دسته بالاتر و لیگ آزادگان به فصل ۸۶-۸۵ برمی‌گردد، فصلی که در پایان آن تیم شموشک نتوانست رتبه بهتری از پانزدهم جدول را به دست آورد و بدین ترتیب به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.