مراسم انتقال یافته‌های تحقیقاتی گندم، جو و کاملینا با حضور محققان، بهره برداران و تعدادی از کشاورزان شهرستان اراک برگزار شد.

در این مراسم که در مزرعه تحقیقاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی گندم، جو و کاملینا به کشاورزان و بهره برداران ارائه شد.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان گفت: در این مراسم ضمن آشنایی کشاورزان با دستاورد‌های این مرکز، آخرین یافته‌های تحقیقاتی غلات در بخش‌های مختلف با روش‌های نوین مبارزه با آفات، مهار بیماری و علف‌های هرز و ارقام جدید گندم و جو به بهره برداران ارائه شد.
یوسفی افزود: همچنین محققان به خصوصیات ارقام امید بخش گندم و جو و مسائل مربوط به تغذیه گندم و جو پرداختند.
او افزایش بهره وری، صرفه جویی در مصرف آب، مقاوم به تنش‌های محیطی و متحمل به تنش‌های خشکی و کم آبی را از خصلت‌های این ارقام عنوان کرد و کشاورزان می‌توانند این یافته‌های تحقیقاتی را در مزرعه خود استفاده کنند.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: این مرکز توانسته طی چند سال اخیر بیش از ۱۷ رقم گندم و جو و چهار رقم کاملیا به کشاورزان معرفی کند که در صورت رعایت توصیه‌های فنی هر کدام از ارقام موجب افزایش عملکرد در واحد سطح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.