رئیس اداره حفاظت، مدیریت حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: بازدید مردم از موزه تاریخ طبیعی استان به مناسبت هفته محیط زیست تا ۲۲ خردادماه رایگان است.

پرویز رستمی رئیس اداره حفاظت، مدیریت حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: ۱۶ خردادماه به عنوان روز جهانی محیط زیست و ۱۶ تا ۲۲ خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

رستمی با بیان اینکه شعار هفته محیط زیست در سال ۱۴۰۳ «سهم من در تداوم حیات » تعیین شده است، افزود: علاقه مندان می توانند در این مدت از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح، بعد از ظهر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ و روز جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ از موزه تاریخ طبیعی زنجان بازدید کنند.

وی، ضمن دعوت از عموم مردم جهت بازدید از موزه تاریخ طبیعی، گفت: این موزه در ابتدای جاده تبریز در پارک جنگلی ارم واقع شده است و نمونه تاکسیدرمی گونه های مختلف جانوری کشور در آنجا نگهداری می‌شود و نقش مهمی در آگاهسازی مردم نسبت به محیط زیست و اهمیت آن ایفا می کند.

رستمی گفت:موزه تاریخ طبیعی زنجان از لحاظ ساختمان و طبقه‌ بندی نمونه‌های جانوری و گیاهی و نوع گونه‌ های جمع‌ آوری شده یکی از موزه‌ های طبیعی درخور توجه در سطح کشور است و غرفه‌ های ایجاد شده در آن، اکوسیستم‌ های متنوع استان را به نمایش می گذارد.

وی افزود: در این مرکز بیش از ۵۸ نمونه از پستانداران، ۱۰۳ نمونه از پرندگان، ۲۶ نمونه از خزندگان، ۱۷ نمونه انواع ماهیان و ۱۲۰ نمونه از حشرات مختلف جمع‌ آوری و در معرض بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

رئیس اداره حفاظت، مدیریت حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: از گونه‌های موجود در موزه تاریخ طبیعی زنجان می‌توان به ۱۵ گونه گیاهی، ۳۸ گونه فسیل بی‌ مهرگان، بیش از ۳۰ گونه فسیل گیاهان، ۷۶ گونه سنگ و کانی، ۱۹ گونه اسکلت و بالغ بر ۵۵ گونه از سایر بندپایان اشاره کرد.

موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به منظور حفظ و در معرض نمایش گذاشتن گونه های جانوری و گیاهی، سنگواره ها و نمونه هایی از برخی کانی ها و سنگ های معدنی موجود در استان، در سال ۱۳۷۳ افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.