اندیشه و مکتب امام مبتنی بر ولایت‌مداری و ولایت‌محوری بود

امام جمعه موقت زابل گفت: اندیشه و مکتب امام و همه رفتار‌ها و مواضع امام بر حول محور خدا و ولایت‌مداری بود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدرعلی راشکی با تسلیت رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد بیان کرد: امام بنیان‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است، اندیشه‌ای که امام ارائه کرد خصوصیات کامل یک ساخت منسجم نظری را داراست و به همین واسطه به معنای واقعی کلمه یک مکتب فکری را تشکیل داده است به فرموده رهبری هر سال روز چهاردهم خرداد فرصتی است برای مطرح‌شدن بخشی و بعدی از ابعاد زندگی مطهر امام و خط مبارک و روشن آن بزرگوار است.

 وی افزود: مکتب سیاسی امام دارای شاخص‌هایی است و معنویت باسیاست درهم‌تنیده و از هم جدا نیست. سیاست و عرفان، سیاست و اخلاق. امام که تجسم مکتب سیاسی خود بود، سیاست و معنویت را باهم داشت و حتی در مبارزات سیاسی، کانون اصلی در رفتار امام معنویت او بود. همه رفتار‌ها و همه مواضع امام حول محور خدا و معنویت دور می‌زد. امام به اراده تشریعی پروردگار اعتقاد و به اراده تکوینی او اعتماد داشت و می‌دانست کسی که در راه تحقق شریعت الهی حرکت می‌کند، قوانین و سنت‌های آفرینش کمک‌کار اوست.
 
 امام‌جمعه موقت زابل تأکید کرد: حضرت امام در ۱۵ خرداد سال ۴۲ قیامشان را با توکل بر خدا شروع نمودند که این مسیر آرزوی بسیاری از انبیا و اولیای الهی بود که خیلی‌ها نتوانستند به این آرزو دست یابند و فقط تعداد کمی از انبیا توانستند این آرزو را محقق کنند و خیلی از علما هم که به دنبال برقراری حکومت الهی بودند نتوانستند چرا که مقتضیات زمان و مکان به اینها این اجازه را نمی‌داد.

 وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مقتضیاتی که سبب حکومت الهی می‌شود این است که خود مردم بخواهند و پذیرایی حکومت الهی باشند و حضرت امام توانست این کار را با توکل بر خدا و حمایت مردم به نتیجه برساند و آرزوی خیلی از انبیا و علما را محقق سازد.
 
 راشکی با اشاره به شخصیت حضرت امام ادامه داد: خیلی از اطرافیان از شهید مطهری راجع به امام می‌پرسیدند که امام را چگونه دیده‌ای و ایشان این گونه بیان نمودند حضرت امام سراسر وجودش خداست و برای هوای نفس قیام نمی‌کند و شخصیتی است که به هدفش کاملاً ایمان دارد و راهی که می‌رود می‌داند به کجا می‌رود و به مسیرش ایمان دارد و همچنین به مردمش ایمان و اعتقاد دارد.

 وی گفت: ولایـت محوری در اندیشه امام و رهبری بدین معناست که کلیه برنامه‌ها، سیستم و مجریان و مـردم جامعه اسلامی تحت اشراف و دستورات یا سیره معصومان باشند و سیاست‌گذاری‌ها باهدف‌گذاری آنان هماهنگ شود و تمام فعالیت‌های خود را با اساس دین یعنی پیامبر و معصومان علیهم‌السلام پیوند زنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار