مقاوم‌سازی تیر‌های چوبی آسیب‌دیده در مسیر گردنه زمزیران سردشت

مدیر شرکت توزیع برق سردشت گفت: عملیات اصلاح و مقاوم‌سازی شبکه ۲۰ کیلوولت هوایی مسیر گردنه زمزیران به همت گروه‌های مدیریت توزیع برق این شهرستان صورت گرفته است.

فریدون محمدپور مدیر شرکت توزیع برق سردشت گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی و جنگلی بودن بیشتر مسیر‌ها در شهرستان سردشت تیر‌های چوبی در شبکه‌های برق روستایی و حومه این شهرستان با توجه به سبکی آن نسبت به پایه‌های بتونی و سهولت حمل و نصب و سرعت عمل بیشتر در مسیر‌هایی که امکان حمل تیر بتونی نیست، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به دسترسی سخت در این مسیر‌ها همکاران مدیریت توزیع برق این شهرستان بار‌ها با پای پیاده و بدون استفاده از جرثقیل این تیر‌ها را حمل و در محل مورد نظر نصب نموده اند.

محمدپور اضافه کرد: آسیب‌های ناشی از مزاحمت حیوانات همواره یکی از عمده‌ترین دلایل آسیب به تیر‌های چوبی در این مناطق است که طبق گزارش‌ها و بازدید‌های صورت گرفته از گردنه زمزیران و با توجه به اینکه این مناطق زیست بوم حیواناتی مانند گراز و دارکوب است، برخی از تیر‌های چوبی دچار آسیب‌هایی شده بود که با توجه به این آسیب‌ها خطر سقوط در این تیر‌ها وجود داشت.

وی افزود: همکاران مدیریت توزیع برق سردشت به منظور مقاوم‌سازی شبکه و پیشگیری از بروزحوادث احتمالی و در نهایت بهبود ارائه خدمات ضمن شناسایی نواحی با تیر‌های چوبی آسیب دیده و در معرض سقوط، با حضور به موقع عملیات تعویض تعدادی از این تیر‌های چوبی شناسایی شده را در مسیر گردنه زمزیران در کوتاهترین زمان ممکن انجام دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.