تخصیص ۸۵ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: ۸۵ میلیارد تومان از طریق سازمان نوسازی به مدارس استان تهران برای تجهیز هنرستان‌ها تخصیص داده شده است.

حدود نیمی از دانش‌آموزان متوسطه دوم در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند. فلسفه وجودی هنرستان‌ها، آموزش دانش‌آموزان برای بازار کار است؛ بنابراین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دوره متوسطه، به‌عنوان یکی از زیرنظام‌های آموزشی کشور، این توانمندی را دارند که همچون ابزاری قابل اعتماد، پل مستحکمی بین کلاس درس، اجتماع و بازار کار بنا کنند.

اگر دنبال افرادی ماهر، توانمند و با کارآیی بالا برای ورود به بازار کار هستیم باید مسئولان کشور نسبت به توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

همچنین برای توسعه و پیشرفت هنرستان‌ها و هنر آموزان باید درصدد بود تا مشکلات و کمبود تجهیزات رفع شوند.

در همین راستا مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌ و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در دو سال گذشته وزارت آموزش و پرورش توانسته است ۸ درصد دانش‌آموزان پایه دهم را به سمت هنرستان‌ها سوق دهد.

وی با بیان این که در توسعه و تجهیزات هنرستان‌ها سازمان نوسازی مدارس کمک بسزایی کرده‌ است؛ افزود: به زودی هفتمین مرحله توزیع تجهیزات هنرستان‌ها آغاز می‌شود؛ همچنین سازمان نوسازی در حال خرید تجهیزات است.

بهرامی با بیان این که ۸۵ میلیارد تومان از طریق سازمان نوسازی به مدارس استان تهران برای تجهیز هنرستان‌ها تخصیص داده شده است؛ افزود: این سازمان در حال خرید و آماده سازی تجهیزات هنرستان‌ها است؛ البته تا کنون حدود ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است. پیش بینی می‌شود تا شهریور سال جاری تمام تجهیزات هنرستان‌های تهران خریداری شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار