سفر یک میلیون گردشگر زیارتی به الیگودرز

فرماندار الیگودرز گفت: به‌دلیل وجود بقاع متبرکه، سالانه یک میلیون گردشگر زیارتی به این شهرستان سفر می‌کنند.

ایمان خسروی اظهار کرد: این شهرستان پنج بخش و پنج شهر، ۱۲ دهستان و ۴۳۷ روستای دارای کد دارد که از این تعداد ۱۷ روستا نیمه‌کوچ‌رو هستند. 

وی بیان کرد: به‌واسطه اینکه جزو شهر‌های بالادست استان محسوب می‌شویم، هشت سد شامل کزنار، رودبار، عالی محمود، خان‌آباد، حوضیان، دره حیدر، کندر و ... در این شهرستان هستند و ۹ سد هم در دست مطالعه داریم. وضعیت بارشی این شهرستان خوب است.

فرماندار الیگودرز درباره وضعیت اشتغال این شهرستان، گفت: نرخ بیکاری ۱۸ درصد را در الیگودرز داریم و نرخ مشارکت اقتصادی در این منطقه ۳۶.۹ است. عمده شاغلان شهرستان ۴۴ درصد در بخش خدمات هستند و شاغلان بخش‌های کشاورزی و صنعت در رده‌های بعدی محسوب می‌شوند.

خسروی افزود: در انتخابات اخیر مشارکت مردم قابل قبول بود به‌طوری که از ۹۵ هزار نفر جمعیت که می‌توانستند در این رویداد سیاسی شرکت کنند ۴۹ هزار و ۴۰۰ نفر شرکت کردند و در مجموع نرخ مشارکت در انتخابات ۵۲ درصد تخمین زده شد.

وی با بیان اینکه پوشش آنلاین در این شهرستان از ۷۷ درصد به ۹۸ درصد رسیده است، گفت: در انتخابات ۹۸ درصد صندوق‌ها به‌صورت آنلاین ۱۰۰ درصد بودند و این به برکت خدمات دولت سیزدهم بوده است.

فرماندار اظهار کرد: الیگودرز قابلیت و پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری، صنعت، گردشگری زیارت، کشاورزی، دامپروری، آبخیزداری و معادن دارد.

وی با بیان اینکه برای بقاع متبرکه این شهرستان سالانه یک میلیون گردشگر زیارتی به این منطقه سفر می‌کنند، بیان کرد: وضعیت تردد گردشگران به لحاظ طبیعت زیبایی الیگودرز، مناسب است.

خسروی به پروژه‌های در دست احداث این شهرستان اشاره و با بیان اینکه اکنون این شهرستان ۶۰۰۰ نفر بیکار دارد، ادامه داد: با وجود رفع مشکلات حوزه‌های صنعت و دامپروری این ظرفیت وجود دارد که ۲۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنیم، تمایل نداشتن جوانان به دامپروری مشکلاتی را ایجاد کرده است.

او جاده الیگودرز - مسجدسلیمان، الیگودرز - داران، زیرگذر‌های شول‌آباد و خمه، پیست اسکی فرسش، مجتمع ورزشی زنان، جاده حرم به حرم، سد عالی محمود، راه‌آهن الیگودرز - ازنا، کارخانه کاغذ از سنگ و لاستیک بارز را از جمله پروژه کلیدی این شهرستان دانست و بیان کرد: پیست اسکی تمندر مجوز بین‌المللی دارد و خیلی از اوقات تیم‌های ملی در این شهرستان ساکن می‌شوند، اما زیرساخت لازم وجود ندارد و ضرورت دارد استاندار لرستان اهتمام ویژه به این امر داشته باشد.

وی حضور اتباع خارجی و تمایل نداشتن جوانان به انجام کار‌های یدی را از جمله مشکلات این شهرستان دانست و افزود: اکنون ۱۴۸ واحد صنعتی فعال در الیگودرز داریم و در دولت سیزدهم اقدامات بسیار بزرگی را در این شهرستان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.