اعزام ۱۱۳ زائر اولی نیازمند در ملایر به کربلای معلی

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر ۱۱۳ نفر از افراد نیازمندی که تا کنون به سفر معنوی کربلا مشرف نشده اند اعزام شدند.

اعزام ۱۱۳ زائراولی نیازمند در ملایر به کربلای معلیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم حسین خانی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: همزمان با ایام دهه فجر برنامه‌های مختلفی توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر برگزار می‌شود.
وی گفت: همه ساله برنامه‌های ایام فاطمیه در قالب طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص شهرستان برگزار می‌شود که این برنامه‌ها امسال با عنوان فجر فاطمی در حال برگزاری است.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به اعزام ۱۴ مبلغ بومی و غیر بومی به مدت ۱۰ روز در بقاع متبرکه شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری سخنرانی، پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی از برنامه‌های این مبلغان در دهه فجر فاطمی است.
حسین خانی با اشاره به غبارروبی بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع) و مراسم جشن انقلاب در این امامزاده، اطعام نیازمندان از موقوفه سیف‌الدوله، محفل انس با قرآن کریم به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را از دیگر برنامه‌های این ایام دانست و تصریح کرد: ویژه برنامه «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و هیأت‌های مذهبی شهرستان ملایر از دیگر برنامه اداره اوقاف در دهه فجر فاطمی است.
وی صرف هزینه ۴۰ میلیون تومانی برای ۴۰ مسجد با هدف تامین روشنایی در مساجد ملایر از کمک‌های واقف خیراندیش رضا اسماعیلی و اهدای کمک‌ هزینه به دانش‌آموزان نیازمند و ایتام را از دیگر برنامه‌های دهه فجر فاطمی در ملایر برشمرد.
وی گفت: استفاده ۵۰ درصدی از تخفیفات درمانگاه دندانپزشکی اوقاف و تخفیفات استفاده از خدمات نیم بها استخر سیفیه از دیگر برنامه‌های اوقاف در دهه فجر خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور نوای «الله‌اکبر» در بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع) نواخته می‌شود تصریح کرد: پذیرایی از شرکت‌کنندگان در یادواره شهدای انقلاب و مراسم روز ملی ملایر نیز در ۲۱ بهمن ماه در مسجد جامع با اداره اوقاف است.
حسین خانی از برپایی خیمه‌های معرفت همزمان با ایام فاطمیه در امامزاده عبدالله (ع) ملایر و تکیه حضرت ابوالفضل (ع) خبر داد و گفت: خیمه‌های معرفت شامل غرفه حجاب، کودکان، پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی و گفتمان انقلاب اسلامی بوده و با حضور مبلغان برادر و خواهر برپا می‌شود.

وی به اعزام ۱۱۳ نفر از زائر اولی‌ ها به کربلای معلی و عتبات عالیات در دهه فجر اشاره کرد و افزود: این افراد از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی، افراد نیازمند در روستا‌های مناطق محروم بوده که توسط واحد فرهنگی اوقاف و امور خیریه شناسایی و به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه هزینه این سفر از موقوفات سیف‌الدوله و در راستای نیت واقف هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: برای هر کدام از این افراد مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و جمعا ۲۸۵ میلیون تومان هزینه خواهد شد.
حسین خانی اضافه کرد: این هزینه شامل هزینه سفر و تهیه لباس گرم و کفش برای زائران خواهد بود.
انتهای پیام/ب

اعزام افراد نیازمند به کربلای معلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.