رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد گفت: شهید رئیسی احیاگر خدمت جهادی و انقلابی بود که با تلاشی شبانه‌روز در کمال فروتنی و تواضع در بین مردم خدمت می‌کرد.

محفل انس با قرآن کریم و یاد و خاطره شهدای راه خدمت و گرامیداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد با حضور جامعه قرآنی و هنرمندان در جوار شهدای گمنام شهرستان پارس آباد برگزار شد.

حسن لامعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه خدمت و عرض تسلیت به سالروز رحلت بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران  اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های قرآنی و گسترش کانون‌های فرهنگی مساجد گامی مهم و از اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

او افزود: بر اساس آیات قرآن کریم دو عامل است که انسان را زنده می‌کند و عامل حیات‌بخش برای او محسوب می‌شود که این دو عامل عبارتند از شهادت در راه خدا و ایمان به خداوند. شهید جمهور رئیسی و همراهانش در راه خدمت به  نظام جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده است، از این دو عامل حیات‌بخش برخوردار بودند.

لامعی گفت: رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی عالمی مجاهد و خستگی‌ناپذیر در راه رفع مشکلات مردم بود که مزد خدمت بی منت خود را دریافت کرد و وظیفه مااین است یاد و خاطره این شهیدان را گرامی بداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد با بیان این‌که دولت سیزدهم با هدایت شهیدآیت‌الله‌رئیسی اقدامات بی‌نظیری را در حوزه توسعه زیرساخت‌ها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم زد، افزود: برنامه‌های زیادی را از سوی این دولت داشتیم که این شهرستان را از بن بست خارج خواهد کرد و همه این کار‌ها مدیون زحمات و تلاش‌های رئیس جمهور شهید است.

لامعی افزود: به منظور ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و نهادینه‌سازی هرچه بیشتر مفاهیم و باور‌های دینی و مذهبی، مراسم  یاد بود وتلاوت قرآن کریم در جوار شهدای گمنام شهرستان پارس آباد با همکاری ادارات شهرستان برگزار شد.

 او ادامه داد: سرافرازی و شکوه ایران اسلامی، مرهون پایمردی بزرگ‌مردانی است که با تقدیم جان خویش از هیچ کوششی فروگذار نکردند و شهید رئیسی احیاگر خدمت جهادی و انقلابی بود که با تلاشی شبانه‌روز در کمال فروتنی و تواضع در بین مردم خدمت می‌کرد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به برخی ویژگی‌های اخلاقی و دوران مبارزاتی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) انسانی تکلیف‌گرا بود که عمل به تکالیف دینی را یک وظیفه می‌دانست و همین عمل به وظیفه و تکالیف دینی موجب شد تا امام خمینی (ره) دل‌ها را تسخیر کند.

حجت الاسلام بهشتی، رئیس حوزه علمیه برادران نیز گفت: جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش زیادی در جهت مسیر قرآن برای جوانان گامی مهم و مثبتی برداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.