رئیس امور اداری مرکز درمانی بیمارستان طالقانی کرمانشاه گفت : بازسازی ۲ بخش این بیمارستان با ۶۸ تخت به اتمام رسیده و به‌زودی، طی روز‌های آینده افتتاح خواهد شد.

بهرام رستمی، رئیس امور اداری مرکز درمانی بیمارستان طالقانی کرمانشاه گفت : سال ۱۳۴۸ کار‌های اجرایی برای ساخت بیمارستان طالقانی شروع و سال ۱۳۵۱ این بیمارستان افتتاح شد.

وی ادامه داد: از آن‌جا که قدمت این بیمارستان به بیش از ۵۰ سال پیش برمی‌گرد، بازسازی جدید بخش‌های از آن یک نیاز مبرم برای این مرکز درمانی است.

رئیس امور اداری مرکز درمانی بیمارستان طالقانی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به ماهیت ترومایی این بیمارستان و فراوانی تعداد مراجعانی از استان و استان‌های هم‌جوار، باید از نظر فضای درمانی و فیزیکی با افزایش ظرفیت تخت‌ها تغییراتی در بیمارستان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از این رو بازسازی بیمارستان را در سه فاز آغاز کردیم که در فاز اول و دوم بازسازی اتاق عمل، بخش‌های جراحی، مغز و اعصاب، بخش‌های آی. سی. یو، آزمایشگاه‌ها و بخش‌های رادیولوژی انجام شده است.

رستمی با بیان اینکه فاز سوم بازسازی درحال اجراست، گفت: اصلاح و بازسازی ۲ بخش از بیمارستان در حال انجام است. اتاق‌های بستری یک تخته تا چهار تخته هستند.

وی در خصوص ساخت اتاق بستری برای بیماران با شرایط خاصی، اضافه کرد: این اتاق‌ها دارای سیستم‌های هوایی، سرویس و حمام‌های مجزا هستند.

رستمی ادامه داد: سیستم هوارسان روی سقف نصب شده و سبب گردش هوای بیشتر تصفیه آلودگی و خروج بو‌های نامطبوع از داخل ساختمان می‌شود و شرایط استاندارد را برای بخش ایجاد می‌کند.

رئیس امور اداری مرکز درمانی بیمارستان طالقانی کرمانشاه اظهار کرد: ایستگاه‌های پرستاری با نصب یک سیستم مانیتورینگ به عنوان رابط بین بیمار و پرستار، مجهز به سیستم احضار پرستار است. اگر بیمار یا همراه بیمار نیاز به کمک پرستار داشته باشد، با زدن زنگی که کنار تخت هر بیمار وصل است، پرستار را احضار می‌کند و دیگر نیاز به مراجعه به ایستگاه پرستاری نیست.

رئیس امور اداری مرکز درمانی بیمارستان طالقانی کرمانشاه افزود: در مجموع این ۲ بخش ۶۸ تخت دارند که ۹۸ درصد کار‌های اجرایی آنها به اتمام رسیده و به زودی، طی روز‌های آینده افتتاح و در خدمت مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به وجود ۲۲۰ تخت در بیمارستان طالقانی، گفت: ضریب اشغال تخت‌ها بالای ۹۸ درصد تا ۹۹ درصد است که در فصولی به‌خصوص تابستان از ۱۰۰ درصد هم بالاتر می‌رود که با بازسازی این ۲ بخش در حال بازسازی، تخت‌هایی که از فعالیت بازمانده، بازسازی می‌شوند.

رستمی بیمارستان طالقانی را یک بیمارستان کامل که بیشتر موارد درمانی را پوشش می‌دهد، معرفی کرد و افزود: بیمارستان طالقانی بخشی از امور خدمات و پاراکیلینیکی از جمله سی. تی. اسکن و سونوگرافی، بیمارستان قلب و عروق امام علی (ع) را پوشش می‌دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.