جان کربی اعلام کرد طرح صلح ارائه شده به طور دقیق منعکس کننده پیشنهادی است که با طرف اسراییلی بر روی آن کار شده بود.

روز جمعه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نهایت طرح صلح 3 مرحله ای را برای پایان بخشیدن به جنگ غزه مطرح ساخت که کاملا به طور یکجانبه منافع رژیم صهیونیستی را تامین کرده و با فشار بر حماس تاکید داشت انی جنبش به خواسته های تل آویو تن دهد. با این حال، اکنون مقامات صهیونیست به شدت به این طرح حمله کرده و حاضر به اجرایی کردن آن نیستند؛ موضوعی که مقامات آمریکایی را نیز سردرگم کرده است. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (دوشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاری اعلام کرد: من متوجه شکاف هایی که مقامات اسراییلی در طرح صلح مطرح شده مدعی وجود آن هستند، نشده ام. در مورد شکاف ها، من متوجه نمی شوم که اشاره شما به کدام بخش این طرح صلح است. 

وی خاطر نشان کرد: دولت بایدن اطمینان خاطر دارد پیشنهاد ارائه شده به طور دقیق منعکس کننده پیشنهادی است که با طرف اسراییلی بر روی آن کار شده بود. از این رو، اکنون توپ در زمین حماس است که درباره این پیشنهاد آتش بس تصمیم خود را اتخاذ کند. 

سخنان مقامات آمریکایی از جمله جان کربی درحالی مطرح می شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز با رد درخواست برای استقرار صلح در غزه اعلام کرد تا زمانی که جنبش حماس نابود نشود، این جنگ پایان نخواهد پذیرفت. 

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و نیز بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که از احزاب راستگرای افراطی در کابینه ائتلافی نتانیاهو محسوب می شوند با هشدار درباره هر گونه استقرار آتش بس در غزه اعلام کردند در صورت پایان عملیات در این باریکه بدون نابودی حماس از کابینه ائتلافی خارج و باعث فروپاشی دولت نتانیاهو خواهند شد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
امریکایی های خبیث و وحشی حامی اسرائیل همتون بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
لعنت بر پدر آمریکا و اسرائیل و غرب که به غیر از نیرنگ هیچ چیزی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
بروید خودتان را مسخره کنید یک مشت پولدار بدون عقل که فقط به دلارهایشان مینازند با مدارک جعلی وپولی که با رشوه پستهای سیاسی غرب وسازمان مللی را اشغال کرده واینهم نتیجه بی عقلی آمریکائیها ودوستانشان میباشد
آخرین اخبار